بهترین بازارهای سنتی ایران

شما هم امتیاز بدهید!

بهترین بازار های سنتی ایران، بازارها همیشه جزو مکان های پر رفت و آمد جامعه به شمار می آید و بازار گردی همیشه یکی از جذاب ترین فعالیت هایی است که در طول سفر انجام می دهیم مخصوصا اگر بازار سنتی برویم، جدا از مساله خرید حتی قدم زدن در این بازار ها لذت بخش و نشاط آور است گیلار در این مطلب قصد دارد شما را با بازار های سنتی شهرهای مختلف ایران آشنا کند با ما همراه شوید.

بهترین بازار های سنتی ایران 

 

بازار سنتی تبریز

 

معروف ترین بازار سنتی ایران در تبریز قرار دارد که به عنوان بزرگترین بازار سقف پوشیده جهان نیز از آن یاد می شود و درفهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. بازار تبریز، در مجموعه‌ای به مساحت حدود یک کیلومتر مربع بنا شده است. این بازار ۱۱ دالان، ۲۰ راسته، ۲۵ تیمچه، ۳۵ سرا و ۶۵۰۰ مغازه دارد. قدمت این بازار به اوایل دوران قاجار برمیگردد.

 

تور تبریز

بازار سنتی کاشان

 

بازار سنتی کاشان از جمله زیباترین بازار های سنتی ایران به شمار می آید. معماری زیبای این بازار و وجود کارونسرا و بناهای زیبا در امتداد آن، باعث شده است تا این صفت را به بازار سنتی کاشان بدهیم. قدمت این بازار زیبا به دوران صفوی برمیگردد اما اوج رونق و خرید و فروش در آن از زمان قاجار آغاز شد. معروف‌ترین راسته بازار کاشان، بازار مسگرها است. حتما موقع بازدید از بازار از کاروانسراها و بناهای معروف اطراف بازار مانند خانه بروجردی ها دیدن کنید.

 

تور کاشان گردی

بازار سنتی اصفهان 

 

معروف ترین بازار سنتی اصفهان قیصریه نام دارد که بسیار زیباست و در میدان نقش جهان واقع شده است. بازار قیصریه به مسجد جامع می‌رسد. اما در انتها به بازار عرب‌ها ختم می‌شود. شما می‌توانید مساجد و بناهای جالبی را در امتداد بازار مشاهده کنید که از دوره‌های مختلف تاریخی به جا مانده است. تیمچه‌ها و حجره‌های قدیمی، آدم‌هایی که هرروز به بازار رفت‌وامد می‌کنند و صنایع دستی که هنر دست بهترین هنرمندان اصفهانی است، از جمله جذابیت‌های بازار قیصریه است.

 

تور اصفهان گردی

بازار سنتی قزوین 

 

بازار قزوین از بازار های قدیمی قزوین به شمار می آید که قدمت آن به هزار سال پیش برمیگردد اما بنای فعلی آن در دوره صفوی و قاجاریه برمیگرددبعد از انتخاب قزوین به عنوان پایتخت ایران در دوره صفوی، میدان بزرگی در قزوین بنا شد که تبدیل به بستر اصلی بازار آن شد. سرای سعد السلطنه که به ثبت ملی نیز رسیده است زیبا ترین قسمت بازار به شمار می آید، این سرا کاشی کاری و معماری جذابی دارد که چشم ها را به خود خیره می کند.

 

تور قزوین گردی

بازار سنتی یزد

 

در شهر یزد به دلیل تاریخ و قدمتی که دارد بازار های سنتی زیادی وجود دارد. معروف ترین بازار تاریخی یزد بازار خان است که قدمت آن به دوره افشاریه باز میگردد و طویل ترین باز یزد نیز محسوب میشود. از دیگر بازار های یزد میتوان به  بازار پنجه‌علی، قیصریه، زرگری، علاقبندی، ملا اسماعیل، چیت‌سازها، دروازه مهریز، صدری، افشار و مسگری  اشاره کرد.

 

تور یزد گردی

بازار سنتی کرمانشاه

 

حدود 150 سال یش بازار تاریخی کرمانشاه احداث شد و در آن زمان یکی از بی رقیب ترین بازار ها در خاورمیانه به شمار میرفت. امروزه به این بازار تاریکه بازار می گویند . در این بازار شما می توانید پارچه های زیبا و رنگارنگ ببینید، از این پارچه ها برای دوخت لباس کردی استفاده می شود. شرینی های خوشمزه ایی مانند کاک، نان برنجی و نان خرمایی که سوغاتی این استان نیز محسوب می شوند در این بازار به وفور یافت می شود.

 

تور کرمانشاه گردی

بازار سنتی اراک

 

این بازار تاریخی به قدمت شهر اراک دارد که در قرن 13 احداث شده است. معماری بازار اراک هم از زیباترین معماری‌های بازار ایران است. بازار اراک را براساس مدلی متقارن بنا کرده‌اند. جوری که همه گوشه‌های بازار با یکدیگر تقارن دارند و جلوه زیبایی به بنای این بازار بخشیده‌اند.بازار اراک چندصد مغازه و حدود ۳۰ تیمچه و راسته دارد که در شاخه‌های مختلف فعالیت دارند.

گیلار مجری تخصصی تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد، شما می توانید برای دیدن تور ها به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره موبایل 09107444403 و 02128427440 تماس بگیرید.

 

 



1402/06/20 | کد مطلب: 21
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل