چگونه میتوانیم تورلیدر شویم؟

چگونه میتوانیم تورلیدر شویم؟

شما هم امتیاز بدهید!

ابتدا مطلب را با یک سوال آغاز میکنم. شناخت شما در مورد شغل تور لیدری تا چه میزان است؟ می دانید تور لیدر باید چه مهارت هایی داشته باشد؟ آیا میدانید چه راه هایی برای تور لیدر شدن پیش روی شماست؟ گیلار در این مطلب به همه ی این سوال ها پاسخ می دهد پس با ما همراه باشید.

تور لیدر کیست؟

 

لیدر به معنی سرپرستی است. تور لیدر یعنی کسی که توری را سرپرستی میکند و عهده دار وظایفی می شود. که در ادامه به آن می پردازیم.تصمیم گیرنده نهایی هر سفری تورلیدر است و تمام مسئولین اجرایی دیگر از جمله راننده، لیدر های محلی و کمک لیدر زیر نظر تور لیدر عمل میکنند. ذکر این نکته ضروری است که لیدر باید قدرت مدیریت داشته باشد و بتواند اعضا را مدیریت کند.

 

وظیفه تور لیدر

 

تورلیدر در هر توری موظف است کلیه ی هماهنگی های سفر را انجام دهد و زمان را مدیریت کند. برنامه ریزی سفر به عهده ی تور لیدر است علاوه بر همه ی این ها تمام جزییات دیگر سفر به عهدهی تور لیدر است.

 

 

ویژگی هایی که یک تور لیدر باید داشته باشد

 

ویژگی های تخصصی

 

یک تور لیدر بهتر است یک یا دو زبان بین المللی را بداند و مهارت های ویژه ی ارتباطی را دارا باشد. شاید یکی از مهم ترین ویژگی یک تور لیدر  این است که مدیریت بحران قوی داشته باشد تا در صورت بروز حادثه بتواند تصمیم درستی بگیرد.

 

خصوصیات اخلاقی و رفتاری

 

یک تور لیدر باید قدرت مدیریت بالایی داشته باشد. با ادب و با متانت باشد. از دیگر خصوصیات می توان به وقت شناس بودن، قدرت بیان بالا نیز اشاره کرد که بسیار مهم هستند. یک تور لیدر باید از لحاظ ظاهری بسیار آراسته باشد. البته مهمترین ویژگی احساس مسئولیت داشتن است.

 

 

دوره ها و کارت تور لیدری

 

برای کسب تخصص لازم بعضی از موسسات گردشگری کلاس های تور لیدر برگزار میکنند که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. در پایان هر دوره دو نوع آزمون از شما گرفته می شود 1- آزمون جامع 2- آزمون مصاحبه زبان (شفاهی) بعد از قبولی در این امتحانات به شما گواهینامه داده می شود.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که این دوره ها چقدر طول میکشند؟ در پاسخ باید بگویم مدت این دوره ها 6 ماه است و به دو دسته ی طبیعی و فرهنگی تقسیم می شوند. که افراد با توجه به علاقه خود در این دوره ها شرکت میکنند.

 

کمک لیدر کیست؟

 

قبل از لیدر شدن بهتر است در چند سفر کمک لیدر باشید و تجربه و مهارت کسب کنید. در این مدت شما کنار تور لیدر هستید و باید تابع آن باشید.

 

گیلار مجری مستقیم تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تورها شما می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره های  02128427440 و  09107444403 تماس بگیرید.

 



1402/09/07 | کد مطلب: 216
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا


ادامه دارد...
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل