نکات لازم در سفر های کویر

شما هم امتیاز بدهید!

نکات لازم در سفر های کویر، کویر با همه ی زیبایی ها و آرامشی که دارد گاهی ترسناک و خطرناک می شود اگر با کویر آشنایی ندارید توصیه میکنم همراه تور سفر کنید که قابل اعتماد تر است اگر هم قصد دارید به صورت انفرادی راهی کویر شوید باید نکات لازم را رعایت کنید که در خطر نیفتید. گیلار در این مطلب قصد دارد شما را با این نکات آشنا کند با ما همراه باشید.

 

در ابتدا با وسایل مورد نیاز سفر آشنا شویم

 

چادر و لوازم کمپینگی : اگر قصد شب مانی در کویر دارید و قصد دارید در کویر اردو بزنید، چادر و لوازم کمپینگی را فراموش نکنید.

آب : در کویر آب از واجبات است زیرا اگر گم شوید احتمال اینکه به رودخانه و یا چشمه برخورد کنید تقریبا صفر است بنابراین آب اضافی را فراموش نکنید.

پتوی نازک: در سفر های کویری بهتر است به جای ژاکت گرم اضافی برای گرم کردن خود از پتوی نازک استفاده کنید که در طول روز از آن به عنوان زیر انداز استفاده کنید و در شب با استفاده از آن خود را گرم کنید.

بالش: حتما با خود بالش کوچکی به همراه داشته باشید که در طول سفر هر موقع نیاز به استراحت داشتید از آن استفاده کنید.

کیسه خواب: یکی از ضروری ترین وسایل مورد نیاز کیسه خواب است که بسیار حائز اهمیت است مخصوصا در شب های سرد کویر شما را گرم نگه می دارد.

کلاه: کلاه را فراموش نکنید، ممکن است در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرید بنابراین کلاه لبه دار همراه داشته باشید که از تابش مستقیم نور خورشید به سر و گردن خود جلوگیری کنید.

کرم ضد آفتاب: کرم ضد آفتاب یکی از واجبات سفرهای کویری محسوب می شود، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و تیره شدن پوست کرم ضد آفتاب فراموش نشود.

عیینک آفتابی: علاوه بر کلاه و کرم ضد آفتاب، عیینک نیز برای محافظت از چشم ضروری است البته سعی کنید یک عیینک مرغوب انتخاب کنید.

آیینه:شاید این مورد به نظرتان عجیب باشد. اگر شما در کویر گم شدید می توانید با آینه علامت دهید و خود را از مخمصه نجات دهید.

کفش مناسب پیاده روی: یکی دیگر از نکات لازم برای رفتن به کویر داشتن کفش مناسب است که بتوانیم پیاده روی کنیم.

پماد یا دستنبتد های دفع حشرات: در کویر حشرات زیادی وجود دارد که ممکن است شما را نیش بزنند با استفاده از پماد و یا دستبند دفع حشرات می توانید در امان باشید.

بسته کمک های اولیه: در هر سفری شما باید بسته کمک های اولیه همراه داشته باشید تا در مواقع خاص بتوانید از خود مراقبت کنید.

gps، نقشه و قطب نما، وسایل ضروری برای مکان‌یابی در کویر: اشتباه بزرگی است که بدون gps در کویر سرگردان شوید و یک اشتباه بزرگتر نداشتن نقشه پشتیبان است.  تمام احتمالات را در نظر بگیرید رو شکست فناوری را پیش‌بینی کنید. به اصول اولیه بچسبید، مانند نقشه کاغذی و قطب نما.

چیزهایی که نباید در تورهای کویری با خود ببریم؟

لوازم گرانبها: در کویر شما نیازی به وسایل گرانبها ندارید، فقط وسایل ضروری را همراه داشته باشید.

شلوار جین: شلوار جین تنگ و چسبان است و اصلا مناسب کویر نیست.

بهترین فصل رفتن به کویر چه زمانی است؟

بهترین زمان رفتن به کویر از ابتدای پاییز آغاز می شود و تا اواخر فروردین ادامه دارد در این بازه ی زمانی هوا در طول روز معتدل و ملایم است و در طول شب سرد.

 

جانوران کویر

 

اگر شما با جانوران کویر آشنا باشید راحتتر می توانید با خطر هایی که در کمینتان است مقابله کنید.

1-شتر: یکی از جانوران سکن کویر شتر است و شتر سواری یکی تفریحات کویر محسوب می شود.

سوسمار:سوسمار ها در برخی از کویر ها وجود دارند مانند مناطق کویری آران و بیدگل که خطرناک ترین نوع  سوسمار به نام بزمجه در این مناطق وجود دارد.

عقرب: عقرب خطرناک ترین جانور در مناطق کویری است که در اغلب مناطق کویری وجود دارد.

 

بهترین نوع لباس برای سفر به کویر

 

بهترین نوع لباس کتان است زیرا بدن  را خنک نگه می دارد، سعی کنید برای جلوگیری از آفتاب سوختگی لباس آستین بلند بپوشید و از یک دستمال گردن  مرطوب برای کاهش حرارت استفاده کنید.

 

اقامت

 

اگر قصد دارید شب را در مناطق کویری به صبح برسانید باید فکری برای اقامت بکنید. در نزدیکی کویر احتمالا اقامتگاه وجود دارد شما می توانید شب را در آنجا سپری کنید و یا کمپ بزنید که همنشینی با ستارگان تجربه ی بسیار شیرینی است.

گیلار مجری مستقیم تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد برای اطلاعات بیشتر و دیدن تورها شما می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره موبایل 09107444403 و 02128427440 تماس بگیرید.

 

 

 



1402/06/20 | کد مطلب: 22
برچسب‌ها: جاذبه های دیدنی
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل