غذاهای محبوب ایرانی از نگاه گردشگران خارجی

غذاهای محبوب ایرانی از نگاه گردشگران خارجی

1 رای   شما هم امتیاز بدهید!

ایران مهد غذاهای متنوع و خوشمزه است که برای هر سلیقه ایی غذای خوشمزه ایی دارد. گیلار در این مطلب قصد دارد شما را با غذاهایی که از نگاه گردشگران محبوب هستند آشنا کند پس با ما همراه باشید.

قورمه سبزی

 

حتی با آوردن نام قورمه سبزی بوی آن به مشام می رسد از بس که این غذا خوش عطر و خوش طعم است. مواد تشکیل دهنده ی این غذای اصیل سبزیجات، لوبیا قرمز، لیمو امانی، گوشت گوساله و یا بره و پیاز است. راز خوشمزه شدن این غذا حرارت کم در زمان طولانی پخت است. البته خوب سرخ شدن سبزی را هم نباید نادیده گرفت.

 

 

چلوکباب

 

چلوکباب یکی دیگر از غذاهای محبوب ایرانی است. اگر بخواهیم معروف ترین کباب را هم نام ببریم باید به کباب کوبیده اشاره کنم که در میان ایرانیان از همه محبوب تر است. کباب کوبیده را با گوجه، نان و یا برنج سرو میکنند. مهم ترین نکته در مورد این غذا گوشت آن است که باید تازه باشد.

 

 

دیزی

 

دیزی و یا آبگوشت اصیل ترین غذای ایرانی هاست که اغلب رستوران ها آن را سرو میکنند. مواد تشکیل دهنده ی دیزی گوشت، نخود، پیاز، دنبه و گوجه یا رب است. در کنار این غذا نباید از نان سنگک و سبزی تازه غافل شد که طعم آن را چندین برابر می کند.

 

 

زرشک پلو با مرغ

 

زرشک پلو با برنج زعفرانی زیباترین ترکیب رنگ است. زرشک پلو را می شود با گوشت، کباب تابه ایی و دیگر خورشت ها خورد اما زرشک پلو با مرغ در جایگاه ویژه ایی قرار دارد و از نگاه گردشگران خارجی یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی است.

 

 

فسنجان

 

فسنجان غذایی محلی و خوش طعم است. مواد تشکیل دهنده ی آن گردو آسیاب شده، گوشت مرغ و یا گوشت قرمز و رب انار است. البته فسنجان را در نواحی مختلف ایران متفاوت طبخ می کنند. برخی از افراد آن را شیرین، برخی ترش و برخی ملس دوست دارند.

 

 

باقالی پلو

 

اکثر غذا های ایرانی با پلو سرو می شود. و ما ایرانیان پلو های متفاوتی داریم ولی در میان آنان باقالی پلو بسیار معروف و خوشمزه است که با مرغ و یا گوشت سرو می شود.

 

 

جوجه کباب

 

نوع دیگر کباب معروف ایرانی جوجه کباب است. جوجه را با مواد مختلفی مزه دار میکنند و آن را به سیخ می کشند. جوجه کباب را با برنج و یا نان میل میکنند.

 

 

آلبالو پلو

 

آلبالو پلو غذای خوش رنگ دیگری است که با مرغ و یا گوشت قلقلی سرو می شود. این غذا بسیار سلیقه ایی است.  یا عاشق آن می شوید و یا از آن بدتان می آید. یعنی حد وسط ندارد.

 

 

لوبیا پلو

 

لوبیا پلو غذایی ساده، خوش رنگ و در عین حال خوش طعم است. که با سالاد، سبزی و یا ماست می خورند. مواد تشکیل دهنده ی این غذا گوشت چرخ کرده، لوبیا سبز، رب، ادویه و برنج است.

 

 

ته چین

 

ته چین غذایی قالبی و بسیار زیباست. ما ایرانیان ته چین های متفاوتی طبخ می کنیم اما معروف ترین آن ته چین با مرغ است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید گردشگران خارجی لقب کیک ایرانی را به ته چین داده اند.

 

 

خورشت قیمه

 

قیمه شاید قدیمی ترین خورشت ایرانیان باشد. این غذا طرفداران بی شماری دارد و در مراسمات مذهبی جایگاه ویژه ایی دارد. قیمه را با سیب زمینی و یا بادمجان سرو میکنند.

 

 

دلمه

 

در فصل بهار بساط دلمه پزون در خانه ها به را می افتد. ما انواع مختلفی دلمه داریم، دلمه بادمجان، دلمه برگ کلم، گوجه و فلفل دلمه اما معروف ترین و شاید محبوب ترین آن دلمه برگ مو است.

 

 

آش رشته 

 

آش در میان خانه های ایرانی جایگاه ویژه ایی دارد. معروف ترین آن آش رشته است. این آش را با سیر، پیاز، کشک و نعناع تزیین و سرو میکنند.

 

 

 

گیلار مجری مستقیم تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تورها شما می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره های  02128427440 و  09107444403 تماس بگیرید.



1402/09/22 | کد مطلب: 222
برچسب‌ها: خوردنی ها
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل