دانستنی های جزیره هرمز

شما هم امتیاز بدهید!

دانستنی های جزیره هرمز،  جزیره ی هرمز یکی از زیباترین جزیره های ایران است که پر از جاذبه ی طبیعی و تاریخی است، این جزیره برای گردشگران یک قانون دارد و آن این است که به آن ها اجازه ورود با وسیله نقلیه را نمی دهند، شما برای گشت گذار میتوانید از موتور های سه چرخ محلیان استفاده کنید و یا پیاده به گردش بروید، خاک های رنگارنگ خلیج فارس به این جزیره جلوه ی خاصی بخشیده که دیدن آن خالی از لطف نیست. در این تور مجازی با گیلار همراه باشید.

دانستنی های هرمز

جاذبه های دیدنی جزیره هرمز

جزیره ی هرمز در 42 کیلومتری خلیج فارس است، این جزیره در حدود ۸ کیلومتر با بندر عباس  فاصله دارد،و از نظر موقعیت استراتژیک کلید خلیج‌فارس است.جزیره هرمز به‌خاطر خاک سرخش مشهور است. رسوبات زمین‌شناختی و مواد معدنی خاک هرمز، این جزیره را به بهشت زمین‌شناسان تبدیل کرده است، بلندترین نقطه جزیره هرمز ۱۸۶ متر از سطح دریا فاصله دارد. وقتی به هرمز سفر می کنید بدانید که با لیستی بلند از جاذبه ها روبه رو هستید که دیدن هر کدام از آن ها را نباید از دست بدهید، اینک در زیر به چند جاذبه جزیره هرمز اشاره شده است.

دره رنگین کمان

شاید جذاب ترین جاذبه جزیره هرمز، دره رنگین کمان باشد، در این منطقه از هرمز رسوبات معدنی متفاوت باعث به وجود آمدن طیف رنگ های متفاوت شده است که چشم هر بیننده ایی را به خود جذب می کند. بیشترین رنگی که در این دره به چشم میخورد رنگ های قرمز، مشکی، نقره ایی و زرد است.

جنگل حرا

حرا یا مانگرو گونه ایی از گیاهان آب شور هستند که در بسیاری از مناطق خلیج فارس رشد کرده اند، این درختان خاصیت جالبی دارند و آن اینست که می توانند شوری را از آب بگیرند و در واقع یک شیرین کننده طبیعی به حساب می آیند ویژگی دیگر این درختان اینست که طاقت سرما را ندارند در واقع در دمای پایین تر از 5 درجه آسیب جدی می بینند.

قلعه پرتقالی ها

احتمالا می دانید که بندر عباس و تنگه هرمز سالها تحت استعمار پرتقالی ها بودند و هنوز هم بقایای لشکر پرتغالی‌ها در بندرعباس، جزیره  قشم و جزیره هرمز مشاهده می‌شود، یکی از این بقایا، قلعه پرتغالی‌هاست. دیدن این قلعه با دیواره های مستحکمش خالی از لطف نیست، بازارچه محلی زیبایی در ورودی قلعه دایر است که بهترین مکان برای خرید سوغاتی محسوب می شود.

 

غار مراقبه یا الهه نمک

جزیره هرمز سرزمین عجایب است و الهه نمک یکی از این عجایب است، سکوت مثال زدنیش دلیل نام گذاری این غار می باشد، علت سکوت و آرامشی که در این غار وجود دارد وجود بلور نمک در آن است، همانطور که می دانید بلور های نمک سرو صدای اضافی محیط را به خود جذب می کند و باعث انرژی مثبت می شود البته یک نکته ی مهم اینست که پیمودن این غار کار سختی است پس اگر در صخره نوردی و غار نوردی نابلد هستید از غار نوردی منصرف شوید.

 

جزیره هنگام

زیبا ترین ساحل ایران بی شک ساحل نقره فام هنگام است، خاک این ساحل به دلیل رسوبات نقره ایی به نظر می رسد و آب به دلیل وجود فیتوپلانکتون ها در شب درخشنده است، البته متاسفانه به دلیل رفتار نامناسب گردشگران با خاک این ساحل در اکثر مواقع اجازه ورود گردشگران را به ساحل نمی دهند.

دره مجسمه 

به فاصله نیم ساعت تا ساحل هرمز به منطقه ایی میرسیم به نام دره مجسمه. دگرگونی سنگ های رسوبی و آهکی باعث به وجود آمدن این مجسمه های طبیعی شده است، این جزیره بهترین سوژه برای عکاسی را در اختیارتان قرار می دهد.

 

فرش خاکی هرمز

فرش خاکی هرمز به‌عنوان نشانه‌ای از فرهنگ و تمدن این جزیره و با استفاده از نشانه‌های طبیعی ارزشمند در جزیره هرمز به دست هنرمندان خوش ذوق برپا می‌شود. برای طراحی فرش خاکی هرمز از انواع خاک‌های رنگی موجود در این جزیره مانند خاک‌های سرمه، سرخ، آهک، سبز و دیگر خاک‌های رنگی استفاده می‌کنند.

بهترین فصل رفتن به جزیره هرمز

بهترین زمان برای رفتن به هرمز فصل های خنک سال، یعنی پاییز و زمستان است در این مدت هوای این جزیره رویایی می شود.

اقامت

در جزیره هرمز هتل و اقامتگاه های بومگردی برای اقامت گردشگران وجود دارد که اقامت در آنها تجربه دلچسب و شیرینی است.

تفریحات جزیره هرمز

یکی از تفریحات این جزیره دیدن جاذبه هایی است که به آن ها اشاره کردیم. یکی دیگر از تفریحات غواصی است که تجربه بسیار دلچسبی است، کشیدن نقش حنا بر روی دست یکی دیگر از تفریحات است سالهاست که زنان هنرمند هرمزی به روی دست و صورت نقش حنا میزنند، و به اقتصاد خانواده خود کمک می کنند، تفریحات خود را با خرید سوغاتی تکمیل کنید، خرما، میگو و ماهی می توانند انتخاب های خوبی برای خرید سوغاتی باشند.

 

گیلار مجری مستقیم تور جزیره هرمزو تورهای چند روزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تورها شما می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره موبایل 09107444403 (مدیر تورهای طبیعتگردی) تماس بگیرید.

 



1402/06/20 | کد مطلب: 32
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل