کمپینگ و نکات کاربردی آن

شما هم امتیاز بدهید!

کمپینگ و نکات کاربردی، کمپینگ تجربه دلچسب و شیرینی است که شما می توانید در طبیعت به دست آورید، تصور کنید که در میان جنگل هستید و تنها چیزی که می شنوید صدای پرندگان است، در شب ها آتشی بر پا می کنید و با ستارگان پر شمار آسمان خلوت می کنید،و صبح که چادر را کنار می زنید نسیم خنک صبحگاهی صورتتان را نوازش میکند و خورشید را میبینید که به شما سلام میدهد، در این لحظه با خود می گویید آیا من خواب هستم؟ آیا این رویاست؟ انه شما خواب نیستید، این ها همه نعمت های پر شمار طبیعت هست که به ما ارزانی داشته، پس قدر دان آن باشیم. گیلار مجری مستقیم تور های کمپینگی  قصد دارد در این مطلب شما را با کمپینگ بیشتر آشنا کند، پس با ما همراه باشید.

کمپینگ و نکات کاربردی آن

 

تعریف کمپینگ:

کمپینگ سبکی از سفر است که بیش از هر چیز به یک روحیه ماجراجو با توان بالا برای تحمل سختی ها نیاز دارد، اگر تا به حال به طبیعت رفته ایید و شب را در آن محل به صبح رسانید در واقع شما کمپینگ را تجربه کرده ایید، به طور کلی کمپینگ فعالیت تفریحی در فضای باز است که بسیار هیجان انگیز می باشد و نیازی به هتل و یا اقامتگاه نداریم، آسمان پر ستاره سقف محل اقامت است، در سفر های کمپینگی برای دیدن طبیعت نیازی به باز کردن پنجره و یا خارج شدن از اقامتگاه نداریم در این نوع سفر شما در قلب طبیعت هستید.

تاریخچه کمپینگ

در قرن 19 قایقرانی به نام توماس هلدینگ زندگی می کرد، او از زمان کودکی سفر های زیادی را به طبیعت تجربه کرده بود، در دهه 1980 در یکی از روزها توماس به دلیل خستگی بیش از حد توان رفتن به استراحتگاه را نداشت به همین دلیل تصمیم گرفت که کنار ساحل استراحت کند بعد از مدتی چندین بار این کار را تکرار کرد، رفته رفته قایقران های دیگر نیز به توماس پیوستند بعد از مدتی مردم عادی نیز به این کار علاقه مند شدند و رفته رفته سفر های کمپینگی آغاز شد و به یکی از پرطرفدارترین سفر ها در بین مردم تبدیل شد و در سال 1932 فدراسیون بین المللی سفر های کمپینگی تاسیس شد.

 

محل برپا کردن کمپ

در طبیعت کمپ زدن قواعد خاصی دارد که رعایت نکردن هر کدام از این قواعد به معنی خطر کردن است بنابراین اگر حرفه ایی نیستید توصیه میکنم با یک تور مطمئن سفر کنید برای مثال یکی از قواعد این است که کمپ را نباید زیر درخت بر پا کرد و یا باید محلی را برای کمپ انتخاب کرد که هم امن باشد و هم آرام و خلوت.

وسایل مورد نیاز کمپ

اگر می خواهید سفری بی دردسر با خستگی کمتر داشته باشید تا جایی که امکان دارد سبک سفر کنید شاید تا حالا تجربه ی سفری را داشته اید که با کوله باری از وسایل به سفر رفته ایید و خیلی از وسایل هم استفاده نشده برگردانده ایید و فقط بار اضافی بر روی دوشتان بوده اند برای سفر حتی الامکان وسایل و تجهیزات ضروری را با خود حمل کنید، تجهیزاتی که برای کمپ نیاز دارید در زیر به آن اشاره شده است.

1- کفش مناسب پیاده روی: کمپینگ سفر به طبیعت است و احتمال این را بدهید که در مسیر های جنگلی راه بروید که به کفش مناسب احتیاج دارد، این را در نظر بگیرید که یک صندل و یا دمپایی هم همراهتان باشد مخصوصا اگر به منططقه ایی میروید که اطراف آبشار و یا رودخانه است.

2- چادر: شاید مهم ترین وسیله برای کمپ چادر است البته برخی از افراد با داشتن کیسه خواب ترجیح می دهند داخل چادر نباشند و در فضای باز بخوابند، اما چادر یکی از اساسی ترین تجهیزات است به خصوص در فصل های بارانی.

3- کیسه خواب: یکی دیگر از وسایل ضروری در کمپینگ کیسه خواب است که در اکثر تور های طبیعتگردی به آن نیاز پیدا می کنید، بنابراین اگر می خواهید سفر های خود را شروع کنید اولین قدم خرید کیسه خواب است.

4- جعبه کمک های اولیه: در سفر احتمال هر اتفاقی را باید داد بنابراین حتما یک جعبه کوچک کمک های اولیه با خود همراه داشته باشید  که پماد، چسب زخم، ضدعفونی کننده، باند، دارو های مورد نیاز و  وسایل بهداشتی  که فکر میکنید به آن نیاز پیدا می کنید را در آن بگذارید.

5- ظرف غذا: در سفر هایتان ظرف غذا را فراموش نکنید می توانید لیوان و چاقو هم همراه داشته باشید که بسیار به کارتان خواهد آمد.

6-آب و مواد غذایی و خوراکی: آب و موادغذایی در سفر های کمپینگی از واجبات است  همیشه دو برابر میزان مصرفی آب با خود ببرید که دچار مشکل نشوید، استفاده از کنسرو ها در سفر پیشنهاد خوبی است که حمل آن ها هم بسیار راحت است.

7- لباس: لباس هایی که با خود به سفر می برید بستگی به تعداد روز های سفر و فصلی که در آن قرار داریم دارد اما این نکته را در نظر بگیرید که کوله تا را از لباس پر نکنید حتی الامکان سبک سفر کنید.

8- زیر اندار: حتما با خود زیر انداز داشته باشید،  حتی اگر چادر دارید به  دو  دلیل 1- زمین را برای شما نرم می کند 2- از سرمای زمین می کاهد

9- دوربین عکاسی: برای ثبت خاطرات ولحظات به یاد ماندنی سفرتان دوربین فراموش نشود، که بعد ها با دیدن عکسهایتان به یاد لحظات خوش سفرتان بیفتید.

10- پاور بانک: یکی از تجهیزات الکترونیکی که خیلی به آن نیاز پیدا می کنید پاور بانک است پس در صورت داشتن از آوردن آن به سفر امتناع نکنید.

11- کوله پشتی: و در نهایت می رسیم به وسیله ایی به نام کوله پشتی که باید همه ی وسایل را درونش قرار داد و رهسپار طبیعت شد.

نکات کمپینگ:

  • در شب ها داخل چادر هر وسیله ایی مانند چراغ قوه، آب آشامیدنی و... که فکر می کنید به آن احتیاج پیدا می کنید را در دسترس قرار دهید.
  • کمپ را در مسیر حرکت حیوانات وحشی بر پا نکنید.
  • در طبیعت به خصوص در مناطق ییلاقی آماده تغییرات ناگهانی هوا باشید.
  • چادر را در محلی در معرض دید برپاکنید که اگر مشکلی یش آمد به راحتی شما را بیابند.
  • محل چادر در مسیر ریزش سنگ  و یا بهمن نباشد.
  • حتی الامکان وسیله ایی را بیرون چادر نگذارید به خصوص کفشهایتان را، آن را داخل کیسه ایی بگذارید و محکم ببندید و به داخل چادر ببرید.
  • برای صرفه جویی در وقت بهتر است فقط لوازمی که به آن احتیاج دارید را از کوله خارج کنید تا وقت کمتری را صرف جمع کردن وسایل کنید.
  • نظافت را در محل استقرارتان رعایت کنید.
  • شب ها با کلاه بخوابید که خیلی شما را گرم نگه میدارد.
  • اگر هوا بارانی است و یا چادر دچار تعریق شده اصلا چادر را لمس نکنید این کار باعث چکه کردن چادر می شود.

نکته آخر:

چیزی جز رد پایتان در طبیعت جا نگذارید.

 

گیلار مجری مستقیم تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تورها شما می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره موبایل 09107444403 (مدیر تورهای طبیعتگردی) تماس بگیرید.



1402/06/20 | کد مطلب: 33
برچسب‌ها: نکات آموزشی
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل