نکته هایی برای طبیعتگردی یکروزه

شما هم امتیاز بدهید!

نکته هایی برای طبیعتگردی یکروزه، امروزه به دلیل برخی مسائل اعم از کمبود وقت، پر مشغله بودن و هزینه زیاد تور چند روزه، تور های طبیعتگردی یک روزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. در تور های یک روزه به اندازه تور های چند روزه زمان نداریم بنابراین باید زمان را مدیریت کنتیم تا بتوانیم حداکثر لذت را ببریم. در این مطلب ما نکات مهمی را به شما خواهیم گفت که رعایت کردن آن باعث می شود تجربه ی خوبی از سفرتان به طبیعت داشته باشید پس با گیلار همراه باشید.

 

نکته هایی برای طبیعتگردی یکروزه

1-کفش مناسب بپوشید

شاید شنیده باشید که پا قلب دوم انسان است، پا در طبیعت نیز ابزار اصلی و مهم طبیعتگردان است زیرا بیشتر سفر ها پیاده روی دارد اگر کفش نامناسب بپوشید دچار خستگی، کمر درد و پا درد می شوید و باعث میشود که از سفرتان لذت کافی را نبرید.

2-آمادگی جسمانی مناسب

جزء جدا ناشدنی سفر های طبیعتگردی پیاده روی در شیب های متفاوت است، هر چه مقصد بکرتر باشد بیشتر از جاده دورتر است و طبیعتا مسیر پیاده روی طولانی تر، بنابراین آمادگی جسمانی طبیعتگردان مهم است اگر میخواهید که طبیعتگردی را به طور مرتب در برنامه زندگیتان داشته باشید حتما آمادگی جسمیتان را بالا ببرید.

3 سفر گروهی

نکته هایی برای طبیعتگردی یکروزه، اگر تجربه زیادی از سفر کردن ندارید و یا میخواهید به مکان جدیدی بروید که هرگز نرفته اید به شما توصیه می کنم گروهی سفر کنید، گروهی سفر کردن تجربه دلچسب و شیرینی است و امنیت خاطرتان را بیشتر میکند و ممکن است دوست های خوبی پیدا کنید زیرا از قدیم گفته اند انسان ها را باید داخل سفر شناخت و چقدر خوب می شود سفر، شروع دوستی دوستان خوب باشد. تور یک روزه گیلار هر آخر هفته متناسب و به فراخور فصل شما را با مقصد های رویایی آشنا می کند.

4-تجهیزات و وسایل مورد نیاز سفر

وسایل مورد نیاز، بسیار بستگی به مقصد و فصلی دارد که شما قصد سفر در آن را دارید، اگر میخواهید به جای بکر سفر کنید احتمال بدهید که در آنجا امکانات زیادی نیست و تمام وسایلی که فکر میکنید به آن احتیاج پیدا می کنید را با خود ببرید.

5-با بومی ها هم صحبت شوید

در میانه مسیر اگر مردم محلی را دیدید سعی کنید با آن ها هم صحبت شوید، اگر سوالی راجع به مقصد دارید از آن ها بپرسید خصوصا اگر تنها سفر کرده ایید آنها خوشحال میشوند کمکتان کنند، با مردم محلی در حد اعتدال دوست شوید و سعی کنید خاطره ی خوبی از خود به جای بگذارید.

6- از گروه جا نمانید

اگر با تور سفر می کنید و یا خود با گروه دوستانه خود به سفر میروید سغی کنید از یکدیگر جدا نشوید، اگر که لیدر دارید حتما پشت سر او حرکت کنید و یا اگر میخواهید جایی بروید به او اطلاع دهید زیا خطر گم شدن در طبیعت همیشه وجود داشته و داخل قصه ها نیست، گاهی طبیعت خیلی خطرناک می شود.

7- زمان را مدیریت کنید

گاهی آنقدر غرق عکاسی می شویم که فراموش میکنیم همان لحظه را لذت ببریم، در سفر های چند روزه زمان زیاد است اما در سفر یک روزه نه، بنابراین باید زمان را مدیریت کنیم که پیش از تاریک شدن هوا به دابتدای مسیر برگردیم.

8-لباس مناسب انتخاب کنید

لباسی که میپوشیم بستگی به مقصد و فصلی که در آن قرار داریم دارد اما گاهی طبیعت ما را غافلگیر میکند به خصوص در مکان های ییلاقی که شما ممکن است در یک روز شاهد آب و هوای آفتابی و بارانی با هم باشید بنابراین در این مورد دقت لازم را اعمال کنید.

9-روابط عمومی بالایی داشته باشید

نکته هایی برای طبیعتگردی یکروزه، اگر که با تور سفر میکنید سعی کنید روابط عمومی بالایی داشته باشید تا به به اتفاق همسفرهایتان خاطره های خوبی بسازید، خنده و انرژی بالا فراموش نشود که داخل سفر تصویر خوبی از شما می سازد و از همه مهم تر احترام است، همانطور که دوست دارید به شما احترام گذاشته شود به دیگران احترام بگذارید.

10-سبک سفر کنید

تصور کنید در یک روز آفتابی و یا بارانی باید مسیری را در طبیعت پیاده روی کنید و کوله بارتان هم پر از وسایلی است که خیلی هم ضروری نیست و این کوله سنگین باعث خستگی  بیش از حد شما می شود پس تا جایی که امکان دارد سبک سفر کنید بگذارید که لذت کامل و کافی را از سفر در طبیعت ببرید.

 

گیلار مجری مستقیم تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تورها شما می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره موبایل 09107444403 (مدیر تورهای طبیعتگردی) تماس بگیرید.



1402/06/20 | کد مطلب: 35
برچسب‌ها: نکات آموزشی
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل