تنگه دار طبیعتی زیبا

تنگه دار طبیعتی زیبا

شما هم امتیاز بدهید!

تنگه دار طبیعتی زیبا، طبیعتی بکر و زیبا پنهان شده در کوشکسرا نوشهر که در آن دیواره هایی پوشیده از سایه درختان که منظره ای فوق العاده زیبا را به نمایش خواهد گذاشت. گیلار برای فرار از گرمای تابستان منطقه ی تنگه دار را پیشنهاد می دهد

تنگه دار طبیعتی زیبا

 

اگر از روزهای گرم تابستان خسته شده‌اید، اگر دنبال یک مکان مهیج و بکر می‌گردید، اگر هوس آب‌بازی کرده‌اید، ما به شما رودخانه نوردی در تنگ دار را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای آنکه سفرهایی مانند تنگ رغز، تنگ دار، تنگ رازیانه و... را بهتر درک کنیم، باید اول توضیحی از تنگ ارائه دهیم.

تنگه دره‌ای است که بیش‌ازاندازه‌ی طبیعی ژرف و باریک باشد. دیواره‌های تنگ اغلب قائم و فوق‌العاده پرشیب است. در سوی دیگر تنگه باریکه‌ای از آب که دو دریای مجاور را به‌طور طبیعی به یکدیگر متصل سازد. به این عارضه باب نیز گفته می‌شود. در ادبیات رایج تفاوتی بین تنگ و تنگه نیست درصورتی‌که این دو واژه تفاوتی اساسی دارند.

هنوز مشخص نیست که اسم تنگ دار از کجا آمده است اما می‌توان حدس زد که وجه‌تسمیه آن، دار و درخت‌های فراوان اطراف تنگ است.

 

 

شما می‌توانید برنامه تنگ دار را در یک روز تجربه کنید. تنگ دار (که ما بدون راهنما آن را پیشنهاد نمی‌کنیم) در یکی از فرعی‌های جاده چالوس به نوشهر قرار دارد.

از همان ابتدا می‌توانید پا در آب خنک رودخانه تنگ دار بگذارید. خلاف جهت آب را که بالا می‌روید مناظر زیبایی در جلویتان ظاهر می‌شود. صخره‌های پوشیده از خزه و پرسیاوشان منظره بی‌نظیری را برایتان ساخته است. عمق آب در هر قدمتان متغیر است. هنگامی‌که آب تا زانوی شما است، بازهم باید مراقب باشید، زیرا ممکن است در قدم بعدی تا گردنتان در آب فرو برود. راهتان را که ادامه می‌دهید، به حوضچه‌هایی می‌رسید که می‌توانید از روی صخره‌ها در آن شیرجه بزنید و گرمای شهر را با خنکی آب عوض کنید.

اگر از جاده چالوس به‌سمت تنگ دار سفر می‌کنید، در دوراهی چالوس و نوشهر به‌سمت نوشهر بروید و وارد جاده کشکسرا شوید. این جاده باریک هشت کیلومتر قبل از نوشهر قرار دارد. بعد از کوشکسرا وارد یک جاده خاکی شوید و در دوراهی به‌سمت راست حرکت ‌کنید تا به پل رودخانه کرکو برسید. اینجا باید خودروی خود را پارک کنید و بقیه مسیر را پیاده بروید.

اگر هم از سمت آمل و جاده هراز به تنگ دار می‌روید باید بعد از رسیدن به نوشهر وارد جاده ساحلی ۲۲ سیاهکلرود شوید و در ادامه همین مسیر بالا را طی کنید.

تنگ دار پر از شگفتی و زیبایی است. این تنگ افسانه‌ای با دیواره‌های بلند و اشکال عجیب و غریب، آدمی را مجذوب خود می‌کند. وجود درختان سرسبز در اطراف تنگ و پوشش گیاهی انبوه از جمله پرسیاوشان، خزه و سرخس بر دیواره‌های صخره‌ای ابهت و جلوه خاصی به این مکان بخشیده است. عبور رودخانه کرکرود نیز حیات و طراوت را به تنگ هدیه کرده است. این رودخانه از ارتفاعات این منطقه سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد.

تنگ دار مکانی عالی برای طبیعت‌دوستان، صخره‌نوردان و ورزشکاران است. در این تنگ همه چیز برای یک روز پر انرژی و مهیج آماده است و تفریحات متفاوتی را تجربه خواهید کرد. رودخانه‌نوردی، شنا کردن و شیرجه زدن در حوضچه‌های پر آب، صخره‌نوردی و جنگل‌پیمایی در قلب جنگل خانیکان، از تفریحات تنگ دار است.

با اینکه تنگ دار در نزدیکی تهران است و پس از چند ساعت گشت‌وگذار می‌توان به‌راحتی به پایتخت برگشت؛ اما اگر از شهر دیگری برای دیدن تنگ دار رفته‌اید یا قصد اقامت در این منطقه را دارید، می‌توانید روی خانه مردم محلی کوشک‌سرا حساب کنید یا به نوشهر بروید و با اقامت در ویلاها و هتل‌های نوشهر، تجربه‌ای به‌یادماندنی برای خود رقم بزنید.

 

 

نکات مهم:

  • هنگام شیرجه زدن، مراقب باشید که در حوضچه آب تخته‌سنگ نباشد.
  • بااینکه اگر شنا بلد نباشید هم می‌توانید به این سفر بروید، اما بلد بودن شنا به شما اعتمادبه‌نفس داده و لذت سفرتان را دوچندان خواهد کرد.

گیلار مجری مستقیم تور تنگه دار و تورهای یک روزه می باشد، برای اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت گیلا مراجعه کنید و یا با شماره موبایل 09107444403  و 02128427440 تماس بگیرید.



1402/06/20 | کد مطلب: 49
برچسب‌ها: جاذبه های دیدنی
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل