جنگل النگدره، طبیعتی زیبا از استان گلستان

جنگل النگدره، طبیعتی زیبا از استان گلستان

شما هم امتیاز بدهید!

جنگل النگدره، طبیعتی زیبا از استان گلستان، که میتواند مقصدی زیبا برای بازدید پاییزی گردشگران و طبیعت دوستان باشد. جنگلی که در فصل پاییز به 1000 رنگ تبدیل می شود که مناظری فوق العاده زیبا را به نمایش خواهد گذاشت. گیلار مجری مستقیم تور جنگل النگدره می باشد.

جنگل النگدره، طبیعتی زیبا از استان گلستان

جنگل النگدره (alangdarre) یکی از هفت منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری کشور است که در فاصله‌ی پنج کیلومتری جنوب غرب گرگان قرار دارد. این جنگل زیبا که با درخت‌هایی همچون انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی پوشیده شده، یک رودخانه و چندین چشمه‌ی زیبا نیز دارد و تقریباً در تمام فصول سال پذیرای گردشگران و طبیعت‌دوستان زیادی است. در بهار و تابستان هوای خنک و مطبوع جنگل، در پاییز رنگ‌آمیزی زیبای درختان و در زمستان پوشش چشم‌نواز برف و همچنین برف‌بازی، طبیعت‌دوستان را به سمت خود فرامی‌خواند.

پارک جنگلی النگدره در ۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان در مسیر جاده ناهار خوران قرار گرفته است. جنگل النگدره به عنوان یکی از 7 منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده است.

داخل پارک النگدره، جاده ای آسفالته وجود دارد و هر کجای ان که بخواهید می توانید بنشینید و از طبیعت بی نظیر آن بهره ببرید.پارک جنگلی النگدره به مساحت ۱۸۵ هکتار و در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران قرار گرفته است. آب و هوای این منطقه حداقل ۱۰ درجه خنک تر از نقاط شهری و پرجمعیت است.  امکانات موجود در پارک النگدره شامل برق رسانی، سرویس های بهداشتی، جاده آسفالته، نمازخانه، پارک کودک، زمین ورزش، ساختمان های نگهبانی، منطقه کمپینگ و پیک نیک است. در این پارک جنگلی، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی وجود دارد که شامل جاده سلامتی، مسیر چوبی، ایستگاه دوچرخه‌سواری، زمین بازی کودکان، زمین ورزش بزرگسالان، خودروهای برقی، صندلی، نیمکت، آلاچیق سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، ساختمان نگهبانی و فروشگاه مواد غذایی است.

دوچرخه‌سواری یکی از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریح‌ها و ورزش‌ها محسوب می‌شود، به ویژه اگر در دل طبیعتی زیبا و در میان درختان بلندقامت جنگل به آن بپردازید. در این  پارک جنگلی  یک ایستگاه دوچرخه برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری برپا شده است.

پارک جنگلی النگدره طبیعتی چهار فصل و تماشایی دارد. در هر فصل و هنگامه‌ای که به این جنگل سفر کنید، آن را غرق در زیبایی و شگفتی خواهید دید. با این وجود این پارک جنگلی در پاییز چهره‌ هزار رنگ و رویایی به خود می‌گیرد که بسیار چشم‌نواز است و مانند یک بوم نقاشی چشم هر بیننده ایی را به خود خیره می کند.

پس از جنگل‌گردی  شما می‌توانید برای سپری کردن شب به گرگان بروید و در مراکز اقامتی این شهر اقامت کنید. در صورتی که می‌خواهید شب‌مانی در دل جنگل را تجربه کنید، می‌توانید در منطقه کمپ جنگل، چادر بزنید. که تجربه ی بسیار مفرح و دلچسبی خواهد بود.

  

 

گیلار مجری تخصصی تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد، برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره 09107444403 (مدیر تور های طبیعتگردی) تماس بگیرید.



1402/06/20 | کد مطلب: 51
برچسب‌ها: جاذبه های دیدنی
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل