سفرنامه جنگل اولنگ تا شیر آباد

شما هم امتیاز بدهید!

سفرنامه جنگل اولنگ تا شیر آباد ،سفرنامه تورجنگل اولنگ تا شیر آباد از دید یکی از همسفران خوش ذوق گیلار ارکیده قاسمی از همان ابتدای سفر و در طول مسیر، زمانیکه کلیه همسفران خود را معرفی می کردند؛ موجی از شادی و دوستی، فضای محدود اتوبوس را تبدیل به مهمانی شاد و دوستانه ای کرد. با گیلار همراه باشید.

سفرنامه  جنگل اولنگ تا شیر آباد

جنگل اولنگ، در ۸۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود واقع شده و از مناطق نمونه گردشگری مصوب شهرستان شاهرود محسوب می شود مسیر ما به سمت شاهرود ادامه یافت.

حدود ساعت 7 صبح پنجشنبه 23/07/94 به شهرستان شاهرود رسیدیم و پس از یک توقف کوتاه، مسیر را جهت رسیدن به  جنگل اولنگ، به سمت آزادشهر ادامه دادیم. وقتی وارد مسیر زیبای جنگل شدیم هیچکس در اتوبوس در جای خود ننشسته بود. ابرها چنان نزدیک بودند که گویا به استقبال ما آمده بودند. آسمان آنقدر زیبا بود که گویا درختان برای لمس لطافت آن قد کشیده بودند. مناظری زیبا که حتی دوربین عکاسان نیز از ثبت انها عاجز مانده بودند.

پس از رسیدن به جنگل در کنار جاده اصلی، اتوبوس متوقف شده و همگی وسایل مورد نیاز خود را برداشته و جهت پیاده روی و اطراق در فضای جنگلی که ما را به مهمانی بزرگ پاییزی خود فراخوانده بود، اتوبوس را ترک کردیم. همراهی ابرها که میشد از خیسی صورتمان بفهمیم که چطور ما را غرق بوسه های خود کرده اند؛ صدای پرندگان، گله گوسفندان شاد و چوپانهای مهربان منطقه، ما را مجذوب خود کرده بودند.

پس از یک پیاده روی مختصر در فضای جنگل که زمین را با برگهای نارنجی برایمان فرش کرده بود و با درختان چند رنگش اطرافمان را آذین بسته بود، اطراق کردیم و همگی در کنار یکدیگر یک صبحانه به یاد ماندنی و دلچسب را میل کردیم. بعد از صرف صبحانه مسابقه والیبال برگزار شد و صدای فریادهای شادی بود که شنیده میشد.

عکاسی از مناظر بی نظیر، گپ های دسته جمعی، روشن کردن آتش و همنشینی در کنار گرمای بی منت آن از جمله کارهایی بود که لذت سفر را برایمان بیشتر میکرد. البته جنگل برایمان یک برنامه ویژه و سورپرایز بزرگ هم داشت؛ اینکه بدون اطلاع قبلی گروه موسیقی باران را دعوت کرده بود و ناگهان آسمان با غرش ساز خود برنامه را شروع کرد و باران بینظیر پاییزی چنان غیر قابل پیشبینی مورد نوازشمان قرارداد که همه به چادرهای کوچکی که برپا شده بود پناه بردیم و چقدر زیباتر بود وقتی که در کنار دوستانمان در چادر نشسته بودیم و همراه با موسیقی دلنشین باران نهار خود را میخوردیم.

بعد از صرف نهار مقصد را به سمت خانه هایی که جهت اقامت شب در نظر گرفته شده بود ترک کردیم. شام در خانه صرف شد و پس از صرف شام با تمامی دوستان بازیهای دسته جمعی را انجام دادیم که همراه با تمام حس رقابتی که در بازی وجود داشت؛ اما خنده و هیاهو نشان از انرژی داشت که اولنگ به ما هدیه کرده بود.

صبح روز جمعه 24/07/94بعد از صرف صبحانه، مقصد را به سمت آبشارهای شیرآباد ترک گفتیم. آبشار شیرآباد در شهرستان رامیان و در ۶ کیلومتری جنوب شهر خانبین و در میان جنگلی بسیار زیبا واقع شده‌است. تعداد این آبشارها به هفت می‌رسد.

مسیر پیاده روی بسیار زیبای آبشار را همراه با کلیه دوستان به شوق دیدن آبشاری که از مسیر آن میشد فهمید بسیار زیباست؛ طی کردیم. بعد از طی مسافتی حدود 25 دقیقه در داخل فضایی جنگلی، آبشار اول بالاخره خودنمایی کرد و جلوه بینظیر و قابل تحسین خود را به رخ کشید. زیبایی غیر قابل توصیف و منظره اطراف آن، طراوت و انرژی زیادی را به همه تزریق میکرد و همگی را برای ادامه مسیر جهت دیدن آبشار دوم ترغیب و تشویق می نمود.

مسیرمان را همچنان ادامه دادیم و پس از گذشتن از مسیرهای تقریبا صخره ای که گویا از روی حسادتشان مدام ابهت خود را به رخ می کشیدند و میخواستند میزان تلاش ما را بسنجند؛ به آبشار دوم رسیدیم. صخره های بزرگ سنگی که آبشار بر روی آن خود نمایی می کرد و حوضچه سبز پایین آبشار که فرو ریختن آبشار را نظاره می کرد، تخته سنگهای بزرگ و تمیز صیقل داده شده اطراف که از تو دعوت می کردند برای تماشای آبشار بر روی انها بنشینی همگی احساس زنده بودن را برایت به ارمغان داشتند.

آبشار دوم آنقدر زیبا و هوس انگیز بود که عده ای از دوستان نتوانستند فرصت غرق شدن در آغوش آب خنک آن را از دست بدهند و خود را عاشقانه به آغوش آب انداختند.

عده ای از دوستان نیز همراه با یکی از لیدرها به قصد دیدن آبشار سوم ادامه مسیر دادند.

در حدود ساعت 3 بعد از ظهر همراه با غمی که از دوری و ترک آبشار در دلهایمان حس می کردیم، مجبور به ترک محل شدیم و به سمت اتوبوس جهت صرف نهار و بازگشت به شهر دغدغه ها و شلوغی ها یمان حرکت کردیم و در ساعت 3 نیمه شب به تهران رسیدیم.

زمان خداحافظی از همسفران فرا رسیده بود. از زمانیکه میدان ونک را برای سفر ترک می کردیم آرزوی داشتن لحظه های خوب را داشتیم؛ اما اکنون تمام آن لحظه های خوب برایمان تجربه شده بود و در دفترچه ذهنمان برای همیشه ماندگار. هنوز تهران بیدار بود.

ما با گیلار، این تجربه شیرین رو بدست آوردیم.

گیلار مجری مستقیم تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تورها شما می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره موبایل 09107444403 (مدیر تورهای طبیعتگردی) تماس بگیرید.