تور تبریز | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور تبریز

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور تبریز

تبریز یکی از قدیمی ترین شهر های ایران است که در غرب استان آذربایجان شرقی قرار دارد. جاذبه های گردشگری بسیاری در این شهر قرار دارد که اگر گردشگران بخواهند از همه ی جاذبه ها بازدید کنند باید چند روز را مهمان تبریزی های مهمان نواز باشند زیرا دیدن همه ی جاذبه های این شهر زیبا  زمان زیادی را طلب می کند اکنون برخی از جاذبه های دیدنی تبریز را با هم بیشتر بشناسیم با گیلار همراه باشید.

 بازار قدیمی تبریز

بازار تبریز بزرگترین بازار مسقف جهان است که به بخش های مختلفی نیز تقسیم شده است اما در میان آنان بازار فرش فروشان چون نگینی در میان این بازار سنتی می درخشد. اگر به حال و هوای سنتی علاقه دارید به شما پیشنهاد میکنم حتما برای یکبار هم که شده در فضای این بازار قدم بزنید و روحی جلا دهید.

 ارگ علیشاه

در ابتدای قرن هشتم ارگ علیشاه ساخته شد هدف از ساخت این بنا مسجد علیشاه بود اما به دلیل نا تمام ماندن، سال ها بعد با اضافه کردن قسمت های جدید به آن توسط قاجار، از آن به عنوان دژ نظامی استفاده می شد.

 

 مسجد کبود

در سال 870 هجری قمری توسط سلطان جهانشاه این مسجد زیبا بنا شد. سال های زیادی از ساخت این مسجد میگذرد و قسمت هایی از آن صدمه دیده است اما همچنان کاشی های فیروزه ایی و زیبای آن چشم هر بیننده ایی را متحیر میکند.

 ایل گلی

 در جنوب شرقی تبریز تفرجگاهی زیبا به نام ایل گلی وجود دارد که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند. در این مجموعه استخری زیبا وجود دارد و در میان آن رستورانی زیبا قرار دارد که در گذشته عمارت کلاه فرنگی نام داشت. ایل گلی در دوره ی آق قویونلوها بنا شده اما در دوره ی صفویه گسترش پیدا کرده است و در این دوران با اضافه کردن تفریحات جدید و ساخت هتل بر جذابیت این مکان زیبا افزوده اند.

خانه مشروطه

خانه مشروطه متعلق به حاج مهدی کوزه کنانی بوده است و محل هم فکری و تصمیم گیری سران مشروطه باقرخان و ستارخان بوده و اینک تبدیل به موزه مشروطه شده است. آثار مربوط به این دوران ازجمله تندیس سران مشروطه، سند ها و مکاتبات تاریخی را در خود جای داده است.اگر به تاریخ علاقمند هستید حتما از خانه مشروطه دیدن کنید که لذت خواهید برد.

 موزه استاد شهریار

 استاد شهریار نامی پرآوازه و آشنای شعر و ادبیات در قرن معاصر است.استاد شهریار اهل تبریز بودند و در محل مقصودیه زندگی میکردند بعد از فوت ایشان منزلشان تبدیل به موزه شد شما در این موزه می توانید آثار استاد، دست خط ایشان و لوازم شخصیشان را ببینید، اگر اهل شعر و ادبیات هستید مطئنا بازدید از موزه استاد شهریار برایتان جالب خواهد بود.

روستای زنوزق

روستای زنوزق بزرگترین روستای پلکانی ایران است که گردشگران را در بدو ورود به تبریز ترغیب میکند که برای یکبار هم که شده آن جا را ببینند. این روستای کوهستانی در یک و نیم کیلومتری شهر زنوز در شهرستان مرند قرار دارد. ازدیدنی های این روستا میتوان به گورستان قدیمی آن، قلعه زنوزق و مسجد زنوزق اشاره کرد همچنین شما میتوانید موقع بازگشت از روستا برگه زردالو، لواشک، گردو و انواع سبزی های کوهی را به عنوان سوغات به شهر و دیار خود ببرید.

عمارت شهرداری تبریز

 عمارت شهرداری باغ عمارتی زیباست که به سبک معماری آلمانی ساخته شده است و در مرکز این شهر قرار دارد. برج ساعت یکی از درخشان ترین بخش های این عمارت است که در ارتفاع 30 متر بر بالای عمارت قرار گرفته است و هر 15 دقیقه یکبار بانگ آن در شهر میپیچد.این باغ عمارت شامل تالارها و بخش های مختلفی از جمله تالار دوربین‌های قدیمی، تالار دفاع مقدس، چاپ و نشر، فرش، هنرهای معاصر، خط و خوشنویسی، تالار حکمت و چندین تالار دیگر  است. به جرئت می توان گفت لحظاتی که در این باغ عمارت سپری میکنید زیباترین لحظات عمرتان خواهد بود.

کلیسای سنت ماری

 سنت ماری مهم ترین کلیسای ارامنه در تبریز است معماری این کلیسا شبیه صلیب است و قدمت آن به سال 1200 تا 1300 میلادی باز میگردد. در داخل این کلیسا عکس هایی از مریم مقدس، حواریون و حضرت مسیح وجود دارد. مراسم های مذهبی ارامنه و اعیاد بزرگی در سنت ماری برگزار میشود.در سفر به تبریز حتما از این کلیسا بازدید کنید که دیدن آن خالی از لطف نیست.

روستای کندوان

در میان آثار و جاذبه های تبریز شاید کندوان برای شما نامی آشنا تر باشد. بهتر بگویم روستای صخره ایی کندوان در 60 کیلومتری تبریز قرار دارد. معماری منحصر به فرد این روستا باعث جذب گردشگر در سراسر جهان شده است. خانه های سنتی آن درون صخره های کله قندی کنار یک دیگر قرار گرفته اند.

 جزیره کبودان

در تبریز دریاچه ایی نام آشنا به نام ارومیه قرار دارد که در میان آن چندین جزیره بزرگ و کوچک وجود دارد و با قایق امکان بازدید از آن ها وجود دارد. بزرگترین جزیره این دریاچه کبودان نام دارد. وسعت این جزیره سه هزار و ۱۷۵ هکتار و ارتفاع هزار و ۵۲۱ متر از سطح دریا در شرق ارومیه واقع شده است. 

 

 مسجد جامع تبریز

 این مسجد تاریخی در دوران سلجوقیان ساخته شده است و بازار تبریز در اطراف این مسجد تاریخی بنا نهاده شده اکنون این مسجد به دلیل زلزله های متعدد خراب و دوباره بازسازی شده است و معماری آن قدری نسبت به قدیم تغییر کرده است.

 مقبره الشعرا

مقبره الشعرا یا نام دیگر آن قبرستان سرخاب، یکی از آثار تاریخی تبریز است که 800 سال قدمت دارد. در این گورستان بیش از ۴۰۰ شخص معروف و بیشتر شاعر دفن شده اند که معروفترین آن ها حکیم اسدی طوسی و شهریار هستند.

کلیسای استفانوس

 دومین کلیسای بزرگ مسیحیان در ایران است. زمان ساخت این کلیسا  نامشخص است اما اکثرا آن را متعلق به اوایل مسیحیت میدانند این کلیسا به دلایل زیادی از جمله زلزله تخریب شده و صفویان دوباره آن را بازسازی کرده اند. 

هر چقدر از جاذبه ها و دیدنی های تبریز مطلب نوشت باز هم کلمات ناتوانن بنابراین به شما پیشنهاد میکنم تور تبریز گیلار را از دست ندهید تا زیبایی این شهر را خود از نزدیک ببینید.