تور آبشار های گلستان | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور آبشارهای گلستان

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور آبشار های گلستان

گلستان شهری پر از جاذبه های دیدنی و جذاب است که چشم هر بیننده ایی را به خود خیره می کند اما در این میان آبشار های آن به شدت خودنمای میکند و گرشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند.

اکنون برای شناخت بیشتر آبشار های گلستان به گیلار همراه باشید.

 

آبشار آق سو

آبشار آق سو در انتهای پارک ملی گلستان واقع شده است برای رسیدن به آن باید پاهای خود را به آب بزنید و از خیس شدن فرار نکنید. گونه های جانوری و گیاهی زیادی در منطقه وجود دارد که شما می توانید ببینید و لذت ببرید.

 

آبشار شیرآباد

آبشار شیرآباد که به نام‌های آبشار خان ببین، آبشار آقا خان ببین و هفت آبشار شیرآباد شناخته می‌شود؛ یکی از جاهای دیدنی رامیان استان گلستان است که در میان پارک جنگلی سرسبز و زیبای شیرآباد جای گرفته است. این آبشار زیبا در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان و بین شهرهای علی آباد کتول و آزاد شهر و حدود هفت کیلومتر جنوب شهر خان ‌ببین قرار دارد.

مجموعه آبشارهای پلکانی شیرآباد از ۱۲ آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده‌اند که همگی در مسیر رودخانه شیرآباد جای گرفته‌اند. البته این مجموعه به داشتن هفت آبشار معروف است و ازاین‌رو، به آن هفت آبشار شیرآباد نیز گفته می‌شود. نخستین آبشار این مجموعه از انتهای پارک شیرآباد در دو کیلومتری روستای شیرآباد آغاز می‌شود. ارتفاع آبشار اول از سطح دریا ۳۰۸ متر و آبشار هفتم ۳۸۵ متر است.

هر یک از آبشارهای شیرآباد بر اساس ویژگی‌هایی که دارند به نام‌هایی چون عروس، پنهان و دوقلو شناخته می‌شوند. آبشار اول ۲۵ متر و آبشار دوم ۱۲ متر ارتفاع دارد. عمق حوضچه‌های آن‌ها نیز به ۱۰ متر می‌رسد. ارتفاع بلندترین این آبشارها به ۳۵ متر می‌رسد و در پایین آن حوضچه‌هایی با عمق ۴۰ و ۸۰ متر وجود دارد.

آبشار زیارت

در گلستان آبشاری به نام زیارت وجود دارد این آبشار در جنوب گرگان است و بعد از جنگل ناهارخوران به روستایی به همین نام یعنی زیارت می رسیم که آبشار در این روستا واقع شده است.

آبشار لوه

نزدیک شهر گالیکش در استان گلستان آبشاری زیبا به نام لوه قرار دارد. برای رسیدن به آن باید از مینودشت حرکت کنیم بعد به سمت گالیکش و بعد به روستایی به نام لوه که آبشار در آن قرار دارد می رسیم. آبشار لوه یک آبشار نیست در واقع مجموعه ایی از آبشار هاست که مرتفع ترین آن ارتفاع 15 متر دارد.

آبشار آدامچاغران

این آبشار همانند آبشار آق سو در شرق گلستان قرار دارد.آدامچاغران اسمی ‌ترکمنی است و به معنای (صداکننده آدم).این آبشار از دل صخره‌ای بلند سرچشمه می‌گیرد و با شتاب خود را به زمین می‌رساند؛ به صدای آن گوش بسپارید و اگر دوست داشتید تنی به آب بزنید.

بهترین زمان برای رفتن به آبشار های گلستان

شما می توانید در هر فصلی از سال به آبشارهای گلستان بروید و از زیبایی های آن لذت ببرید اما اگر قصد آب بازی دارید بهترین زمان فصل تابستان است.

 

گیلار همواره تور آبشارهای گلستان را برای دوست داران طبیعت به خوبی اجرا میکند و لحظات به یاد ماندنی را برایشان ثبت می کند شما هم می توانید به مجموعه بزرگ گیلار بپیوندید و با ما همراه باشید.