تور جنگل بلیران | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور جنگل بلیران

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور جنگل بلیران

 این جنگل، در سال ۱۳۸۷ به عنوان منطقه شماره دوی گردشگری برگزیده شده. علت این انتخاب بکر بودن طبیعت این منطقه و تلفیق زیباییست که در این جنگل میان جنگل، رود، کوهستان و جاذبه هایی چون چشمه های آبگرم برقرار شده. علاوه بر این، مسیر دسترسی به این جنگل، از میان شالیزارها، باغ های میوه، کشتزارها و مناطق کوهستانی و جنگلی می گذرد. این جنگل دورتادور یک روستا به نام روستای بلیران را احاطه کرده. در این جنگل زیبا شما می توانید تجربه فوق العاده ای از جنگل نوردی و عکاسی در دل طبیعت را داشته باشید. علاقمندان به کمپینگ و اقامت شبانه در جنگل نیز می توانند تجربه بسیار خوبی در این منطقه داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با جنگل بلیران با گیلار همراه باشید.

 

 جنگل بلیران


شهر آمل مازندران تاریخچه ای کهن داشته و در رزوگاران دور آن را با نام هایی همچون مرداد، آمله، آمارد، همرو و آمو می نامیدند. فاصله اندک 180 کیلومتری این شهر با تهران و آب و هوا و طبیعت عالی آن، باعث شده که آمل مقصد توریستی بسیاری از ساکنان پایتخت بشود. بسیاری از این مسافران در بازگشت از آمل زیبا و مناطق دیدنی اطرافش سوغات هایی چون برنج، روغن کلزا، عسل طبیعی و آثار صنایع دستی چون گلیم، سوزن دوزی و معرق چوب را به همراه می برند. مناطق جنگلی اطراف این شهر نیز بسیار معروف بوده و از جمله آنها می توان به جنگل الیمستان و جنگل بلیران که موضوع یادداشت امروز ماست، اشاره کرد.

آشنایی با  جنگل بلیران


این جنگل، در سال 1387 به عنوان منطقه شماره دوی گردشگری برگزیده شده. علت این انتخاب بکر بودن طبیعت این منطقه و تلفیق زیباییست که در این جنگل میان جنگل، رود، کوهستان و جاذبه هایی چون چشمه های آبگرم برقرار شده. علاوه بر این، مسیر دسترسی به این جنگل، از میان شالیزارها، باغ های میوه، کشتزارها و مناطق کوهستانی و جنگلی می گذرد. این جنگل دورتادور یک روستا به نام روستای بلیران را احاطه کرده. در این جنگل زیبا شما می توانید تجربه فوق العاده ای از جنگل نوردی و عکاسی در دل طبیعت را داشته باشید. علاقمندان به کمپینگ و اقامت شبانه در جنگل نیز می توانند تجربه بسیار خوبی در این منطقه داشته باشند.

 

جاذبه های جنگل بلیران


از جمله دیدنی های جنگل بلیران، باید به رودخانه ای به نام گرمارود یا گرمِرو اشاره کرد. این رود 50 کیلومتر طول داشته و سرچشمه آن بلندی های جبهه شمالی البرز و منطقه ای با نام هلی یار، می باشد. در طول مسیر این رودخانه، مناطقی بر اثر فرسایش بستر رودخانه، تبدیل به حوضچه هایی طبیعی شده که می توان در آنها آب تنی نمود. علت دیگر این که این رود، در این نواحی بسیار محبوب می باشد، وجود چشمه های آب معدنی بسیار در اطراف آن است که مهم ترین آنها دو چشمه به نام های لاله زار و گرو می باشد. این چشمه ها خواص درمانی بسیار زیادی دارند.


چشمه های آبگرم تور جنگل بلیران


دو چشمه آبگرم گرو و لاله زار در مقابل هم واقع شده و اولی سپید رنگ بوده و دومی فیرزوه ای رنگ می باشد. در آبگرم لاله زار، آنجایی که با آب رود گرمر در هم می آمیزد، استخری طبیعی از ترکیبی آب گرم و سرد به وجود آمده که شنا کردن در آن بسیار آرامش بخش خواهد بود. در نزدیکی مناطق جنگلی بلیران، چشمه آبگرم بلیران نیز قرار گرفته که گوگردی بوده و برای درمان بیماری ها بسیار مفید است. مسیر رسیدن به این آبگرم نیز از دل همین جنگل گذشته و در گذر از آن می توان اسب های وحشی و درختان میوه های وحشی را نظاره کرد.

 

بهترین زمان سفر به تور جنگل بلیران


برای سفر به جنگل بلیران، همه فصل های سال مناسب بوده و زیبایی خود را دارند. پاییز این منطقه رنگارنگ بوده و ترکیب رنگ های نارنجی، زرد و طلایی آن نگاه هر بیننده ای را مسحور می کند. زمستان های این منطقه جنگلی نیز اگر تحمل سرما را داشته باشید، بسیار زیبا خواهد بود. با این حال اگر قصد استفاده از چشمه های آبگرم این منطقه و یا آب تنی در رودخانه گرمارود را دارید، مناسب ترین فصل برای سفر به این جنگل بهار و تابستان خواهد بود. برای کمپینگ و اقامت در این منطقه، با خود وسایل لازم از جمله مواد خوراکی و آب به همراه داشته باشید. چرا که فروشگاه یا روستایی در سر راه شما وجود ندارد.

 

جنگل بلیران کجاست


همان گونه که بیان شد، این جنگل، از جاهای توریستی آمل به حساب می آید. این جنگل در روستای بلیران در 15 کیلومتری شهر آمل، در مسیر جاده قدیم آمل به بابل واقع شده. در 15 کیلومتری این مسیر، و در ورودی جاده فیروزکلا، باید امتداد جاده ای که به داخل جنگل می رود را دنبال نمود و بعد از گذر از چند روستا به روستای بلیران رسید. پس از آن جاده ای از روستا خارج می شود که دو بخش تقسیم شده. اگر مسیر آسفالته سمت راست را دنبال نمایید به این جنگل خواهید رسید. فاصله جنگل بلیران تا تهران تقریباً برابر 195 کیلومتر می باشد.

 

گیلار همواره تور جنگل بلیران را برای دوست داران طبیعت به نحو احسن اجرا می کند و لحظات شاد و مفرحی را برایشان رقم می زند شما هم می توانید به مجموعه بزرگ گیلار بپیوندید و با گیلار سفر کنید.