تور کویر کاراکال | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور کویر کاراکال

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور کویر کاراکال 

کویر کاراکال در حوالی شهر بافق، از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استان یزد است که برخی از آن با نام زیباترین کویر یزد یاد می‌کنند.برای شناخت بیشتر کویر کاراکال با گیلار همراه شوید.

کویر کاراکال در مرکز استان یزد، در نزدیکی شهر بافق و روستای صادق‌آباد قرار دارد.که تا همین چند سال پیش زیاد شناخته شده نبود و به همت مردم محلی به یک منطقه شناخته شده تبدیل شد.بعد از ورود گردشگران خارجی این کویر توانست به یکی از شناخته شده ترین کویر های ایران تبدیل شود. کویر کاراکال از لحاظ پوشش گیاهی بسیار ضعیف است،از گونه‌های گیاهی این منطقه می‌توان به بوته‌های«ِنسی» و به‌ندرت «اسکنبیل» اشاره کرد.کویر کاراکال زیستگاه یکی از نادرترین گونه‌های گربه ایران به نام گربه کاراکال است؛ گربه‌ای که نام این کویر از روی آن برداشته شده است. کاراکال نام فارسی و باستانی این گربه است و در حال حاضر این‌گونه جانوری را با نام‌های «سیاه گوش» یا «منگوله گوش» می‌شناسند. گربه کاراکال یکی از هشت گونه گربه‌سانی است که در ایران زندگی می‌کند و به‌غیر از ایران، رد پای آن را می‌توان در آفریقا نیز یافت.کاراکال یکی از سنگین‌ترین و سریع‌ترین گربه‌سان‌های کوچک است که از لحاظ ژنتیکی، خویشاوندی نزدیکی با گربه طلایی آفریقایی و یوزگربه دارد. این گربه حیوانی شب‌گرد و تک‌زی است و به‌شدت نسبت‌ به قلمروی خود حساسیت دارد. کاراکال در مناطق خشک قلمرو وسیعی دارد؛ به‌طور مثال یک کاراکال ۲۷۰ تا ۱,۱۱۶ کیلومتر مربع را تحت قلمروی خود در می‌آورد و اجازه حضور کاراکال دیگری را نمی‌دهد. اگر خوش‌شانس باشید، شاید موفق شوید این حیوان را در کویر کاراکال ببینید؛ اما مراقب باشید که هیچ صدمه‌ای به این حیوان نزنید و تنها از دور آن را تماشا کنید.کاراکال از نظر ظاهری به وشق اورآسیایی شباهت دارد؛ ولی کوچک‌تر است و جثه لاغرتر و ظریف‌تر و دست و پای کشیده‌تری دارد. جنس نر این‌گونه جانوری کمی از ماده بزرگ‌تر است. وزن بدن گربه کاراکال بین ۱۶ تا۲۲ کیلوگرم، طول بدن آن، ۵۵ تا ۹۰ سانتی‌متر به‌اضافه ۲۲ تا ۳۴ سانتی‌متر دم است و ارتفاع آن در ناحیه شانه به ۴۰ تا ۴۵ سانتی‌متر می‌رسد. رنگ پوست این گربه‌ها بین قرمز شرابی، خاکستری، خاکی و گاهی سیاه متغیر است.این کویر زیبا  دارای  چندیدن جاذبه ی زیبا به نام قلعه باقر آباد، نخلستان ها و باغ های انارپسته است که دیدن آن ها خالی از لطف نیست. در این کویر امکان کمپ هست اگر که به کمپینگ علاقه داشته باشید البته با تمام تجهیزات مورد نیاز، اگر هم به کمپ زدن راغب نیستید اصلا جای نگرانی نیست زیرا اقامتگاه های بومگردی خوبی در نزدیکی این کویر زیبا هستند که می توانند میزبان خوبی برای شما باشند.

بهترین زمان برای رفتن به کویر کاراکال

همانطور که می دانید کویر های ایران آب و هوایی گرم و خشک دارند بنابراین بهترین زمان رفتن به آنجا فصل پاییز و زمستان است.