تور بارش شهابی| پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور بارش شهابی

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور بارش شهابی

بارش شهابی از پدیده های علم نجوم محسوب می شود. حتی کسانی که زیاد به علم نجوم علاقه ندارند دوست دارند حتی برای یک بار هم که شده این پدیده را از نزدیک ببینند. اینک با بارش شهابی بیشتر آشنا شویم پس با گیلار همراه شوید.

 

بارش شهابی چیست؟

این پدیده علمی در طول سال بار ها اتفاق میفتد و دلیل آن چرخش زمین دور خورشید و برخورد توده های فضایی که ممکن است این توده ها بقایای یک ستاره دنباله دار باشد و گاهی سیارک ها. شما با چشم غیر مسلح نیز می توانید این رویداد را ببینید فقط کافیست در یک مکانی مناسب قرار گرفته باشید.از توده ذرات معلق در فضا  با نام شهاب واره و درخشش پس از سوختن آن ها با نام شهاب یاد می شود.

ویژگی های بارش شهابی

ممکن است شما در حیاط منزل و یا پشت بامتان دراز کشیده باشید و یا حتی در بیرون از منزل در حال قدم زدن باشید که ناگهان چشمتان را به آسمان بدوزید و رد نوری را ببینید بله درست حدس زده ایید در واقع شما شهابی را دیده ایید. در برخی از روز های سال این بارش شهابی به اوج خود می رسد ماه مرداد و ماه آذر. در علم نجوم به بارش شهابی مرداد ماه برساووشی و به بارش شهابی آذر ماه جوزایی میگویند. تعداد شهاب ها در ساعت با پارامتر ZHR شناخته می شود و بارش شهابی برساووشی و جوزایی ZHR بالایی دارد. اکنون با این دو بارش شهابی بیشتر آشنا شویم که دانستن اطلاعاتی درباره آن خالی از لطف نیست.

 

بارش شهابی برساووشی

بارش شهابی برساووشی از سوختن ذرات باقی مانده از دنباله دارهاست. منشاء شکل گیری این پدیده ستاره دنباله دار سوییفت تاتل است. این بارش های شهابی از روز 27 تیر آغاز و تا 3 شهریور ادامه دارد  اما در روز های 21 تا 22 مرداد به اوج خود میرسند. شهاب ها در آسمان دور صور فلکی برساووش میچرخند و در نهایت به کانون بارش میرسند و دلیل نام گذاری آن همین است.

بارش شهابی جوزایی

نوع دیگر بارش شهابی جوزایی نام دارد که منشاء آن ذرات برخورد کننده با جو زمین بقایایی از یک سیارک هستند. این سیارک ها برخلاف ستاره های دنباله دار خاموش هستند و شهاب ها در آسمان دور صور فلکی جوزا میچرخند و در نهایت به کانون بارش میرسند. بارش شهابی جوزایی هر سال بین روزهای 23 تا 27 آذر ماه به اوج خود میرسند.

 

بهترین زمان برای تماشای بارش شهابی

همانطور که قبلا به آن اشاره شده بود بهترین زمان دیدن بارش شهابی ماه های مرداد و آذر ماه است که به اوج خود می رسند.

 

بهترین مقصد ها برای دیدن بارش شهاب

بهترین مقصد ها برای دیدن بارش شهابی کویر ها هستن زیرا آسمان کویر صاف و بدون هیچ نوع آلودگیست و شهاب ها راحت تر دیده می شوند. گیلار همواره تور بارش شهابی را برای علاقمندان به خوبی اجرا میکند و بهترین مقاصد را انتخاب میکند بنابراین اگر میخواهید از نزدیک این پدیده را ببینید با گیلار همراه شوید.