تور تهران گردی | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور تهران گردی

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور تهران گردی

تهران شهری در مرکز ایران است که از پایتخت شدنش چیزی حدود 200 سال میگذرد. هم اکنون تهران را می توان جزء پرجمعیت ترین شهر های جهان نام برد. از لحاظ جغرافیایی تهران دومین منطقه دامنه البرز است که به دره های نیاوران، حصارک، سوهانک و اوین ختم میشود. این کلانشهر بزرگ بر روی دشتی با شیب ملایم گسترده شده است و دلیل اینک کارشناسان اخطار های زیادی را می دهند اکه اگر در تهران زلزله رخ دهد دچار خسارات سنگین و جبران ناپذیری خواهد شد همین است. 

شهر تهران بسیار زیباست و پر از پارک ها و تفرجگاه هاست که تهرانی ها در اوقات فراغت خود میتوانند آن جا بروند و وقت بگذرانند. این شهر بزرگ پر از برج ها، کاخ ها، خانه های تاریخی، موزه ها، سینما ها، سالن های تئاتر و گالری هاست. مراکز خرید زیادی در تهران وجود دارد و همین مسئله باعث شده تهرانی ها دامنه انتخاب وسیعی داشته باشند. 

گاهی که از شلوغی تهران خسته می شویم و از ترافیک و آلودگی آن به ستوه می آییم به این مسئله فکر کنیم که آیا اصلا از دیدنی های تهران بازدید کرده اییم اگر فراموش کرده ایید همین شهری که در آن زندگی میکنید را خوب ببینید می توانید با تور های تهران گردی گیلار همراه شوید. هم اکنون نیز با تعدادی از جاذبه های تهران بیشتر آشنا می شویم با گیلار همراه باشید.

 

کاخ سعد آباد

کاخ سعد آباد در خوش آب و هواترین منطقه تهران قرار دارد. این کاخ زیبا به دست قاجاری ها ساخته شد و وقتی به دست رضاخان رسید با خریداری املاک اطراف به مجموعه کاخ سعد آباد افزود و آن را بازسازی کرد. میتوان گفت مجموعه سعد آباد بزرگترین مجموعه تاریخی باقی مانده از دوران قاجار و پهلوی است. معماری این کاخ تلفیقی از هنر ایرانی - اروپایی است. هم اکنون تعداد زیادی از کاخ های مجموعه به موزه تبدیل شده است.

کاخ نیاوران

بنیانگذار کاخ نیاوران فتحعلی شاه قاجار بود او بنایی کوچک در باغی ساخت و اوقاتی را در آنجا وقت میگذراند و پس از آن شاهان بعدی نیز هر کدام بنایی کوچک در این باغ ساختند و اوقاتی را در آن وقت میگذراندند. اما در سال 1337 این کاخ به دست محمد رضا پهلوی باز سازی شد و مجموعه هایی را به آن اضافه کرد و پس از آن محمد رضا پهلوی و خانواده اش به صورت دائم در کاخ نیاوران زندگی می کردند دیدن این کاخ زیبا که شامل 8 مجموعه دیدنی است را از دست ندهید.

کاخ گلستان 

کاخ گلستان مجموعه ایی تاریخی است که قدمت آن به دوران صفوی باز میگردد. این کاخ زیبا شانزدهمین اثر ثبت شده ی ایران در یونسکو است و شامل 13 بنای تاریخی است. مساحت کاخ گلستان 4/5 هکتار است و محل سکونت پادشاهانی چون محمد خان، فتحعلیشاه، ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه بوده است.

برج میلاد

کلنگ ساخت برج میلاد در سال 1376 به زمین خورد در ابتدای پروژه نام برج، یادمان بود اما سال ها بعد به نام میلاد تغییر یافت و سرانجام در سال 1387 به طور رسمی افتتاح شد. ارتفاع برج میلاد 435 متر در 12 طبقه  بلندترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی جهان نیز هست. همواره این برج مورد استقبال گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته و بسیار پر طرفدار است.

برج آزادی 

شاید سال ها تهران را با نماد برج آزادی می شناخته اند. ساخت این برج در زمان خود انقلابی در عرصه معماری به پا کرد. هدف از ساخت برج آزادی معرفی ایرانی مدرن به جهانیان بود. معمار 24 ساله برج آزادی  به نام حسین امانت کاری بسیار بزرگ را انجام داد او این برج را با ترکیبی از دوران باستان و دوره اسلام ساخت. از کلنگ زدن تا افتتاح برج آزادی حدود 28 ماه طول کشید و در روز افتتاح آن جشنی بزرگ بر پا شد.

میدان مشق

مجموعه تارخی میدان مشق بین خیابان های سی تیر و امام خمینی قرار دارد  ساخت این مجموعه تاریخی که حدود 400 متر است به دستور قاجار ها بود. و در آن به قشون تمرینات نظامی می دادند.

موزه آبگینه

موزه آبگینه اولین مزه شیشه و سفال ایران است که در خیابان معروف سی تیر قرار دارد این موزه دردر واقع همان خانه قوام السلطنه است و معمار آن علی محمد معمار باشی بود. در سال 1355 خانه قوام السلطنه تبدیل به موزه شد. این موزه از تالار های مختلفی تشکیل شده است که بیش از 2000 قطعه شیشه و سفال در معرض دید عموم است.

موزه جواهرات ملی ایران

موزه ایی که هرگز از دیدن آن خسته نمیشوید. حتی اگر بار ها و بار ها به این موزه رفته باشید. مجموعه ایی از نفیس ترین و ارزشمند ترین جواهرات جهان در این موزه جمع آوری شده است طوری که هیچ کارشناسی نمیتواند آن را قیمت گذاری کند. باید بگویم این موزه را مدیون شاهان صفوی هستیم. جمع آوری جواهرات نفیس از دوران صفوی آغاز شد آن ها برخی جواهرات را از کشور هایی مانند هند، ایتالیا و فرانسه خریداری و جمع آوری میکردند. البته با حمله افغانها به ایران خیلی از این جواهرات از کشور خارج شد اما نادر شاه افشار دوباره آن ها را باز پس گرفت. در دوران قاجار نیز روند جمع آوری جواهرات ادامه پیدا کرد و آن را در کاخ گلستان نگه داری میکردند. در دوران پهلوی با تکمیل شدن ساختمان بانک ملی جواهرات به آنجا منتقل شد  موزه جواهرات نیز در سال1334 ساخته شد.

چند نمونه از جواهرات گرانبها شامل الماس دریای نور، تاج فرح دیبا، کره جواهر نشان، تاج کیانی، تخت نادری، تخت طاووی و جقه نادری هستند.