تور ایلام گردی | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور ایلام گردی

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور ایلام گردی

استان ایلام جزء استان های غربی کشور محسوب می شود که همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است زیرا ایلام شهری پر از جاذبه های طبیعی همچون کوه ها، رودخانه ها، آبشار ها، مناطق کوهستانی و آثار تاریخی است. اکنون با یکدیگر با جاذبه های ایلام بیشتر آشنا شویم. با گیلار همراه باشید.

 

 قلعه والی

قلعه والی نام بنایی تاریخی است که در استان ایلام قرار دارد. قدمت این قلعه به دوران قاجار باز میگردد و معمار آن حاج درویش علی کرمانشاهی بوده و کارهای تزیین و حجاری آن را رضا قلی انجام داده است. قلعه والی در سال 1385 به موزه مردم شناسی ایلام تغییر یافت و امروزه جزء غنی ترین موزه های تخصصی مردم شناسی است.

تنگه رازیانه

تنگه رازیانه از جاذبه های استان ایلام است و یکی از پدیده های زمین شناسی است. تنگه رازیانه زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر و بومی، حیواناتی مانند کل، بز، شغال، گربه وحشی و همچنین راسو می باشد. در سال 1388 این منطقه به ثبت ملی رسید. شاید برایتان سوال باشد که چرا نام این تنگه را رازیانه گذاشتند دلیل آن رویش گیاه دارویی به نام رازیانه است. اگر قصد سفر به تنگه رازیانه را دارید پیشنهاد ما فصل بهار و زمستان است زیرا در این فصل آب رودخانه پر آب است. در فصل تابستان هوا به شدت گرم می شود و رودخانه ها کم آب بنابراین از زیبایی منطقه کم می شود البته فصل پاییز هم منطقه زیباست اما فصل زمستان و بهار طرفداران بیشتری دارد.

غار زینه گان

در ایلام غاری خوش آب و هوا به نام زینه گان وجود دارد که به آن لقب غار بهشت را داده اند. در سفر به ایلام حتما سری به این غار بزنید که پشیمان نخواهی شد. غار زینه گان در منطقه صالح آباد واقع شده است.

روستای سراب کلان

روستای سراب کلان ترکیبی از جنگل، رودخانه و کوهستان های سرسبز است که گردشگران زیادی را همواره به سمت خود جذب میکند. رودخانه ایی به همین نام یعنی سراب کلان از داخل روستا عبور میکند و به زیبایی بیشتر روستا کمک شایانی کرده است.

آبشار ماهوته و دریاچه سیاه گاو 

یکی از زیباترین آبشار های ایران آبشار ماهوته است. دلیل نام گذاری آن قرار داشتن این آبشار در منطقه ماهوته است. پس از اینکه از دیدن آبشار لذت بردید کمی جلوتر به دریاچه سیاه جامگان می رسید که تنها دریاچه دوقلوی ایران است. قرار گیری این دریاچه در منطقه کوهستانی و مرتفع بر جذابیت آن افزوده است.

شهر تاریخی سیمره

شما با دیدن شهر تاریخی سیمره قطعا شگفت زده خواهید شد. ساخت این شهر تاریخی متعلق اواخر دوره ساسانیان و اوایل اسلام است. شهر سیمره در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است.

بهترین زمان برای رفتن به استان ایلام

با توجه به شرایط و اقلیم منطقه بهترین زمان سفر به ایلام ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت است.