تور غار یخ مراد | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور غار یخ مراد

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور غار یخ مراد

غار یخ مراد از جاهای دیدنی گچسر جاده چالوس است. از ویژگی های این غار زیبا می توان گفت استالاکتیت و استالاگمیت زیبایی دارد. برای آشنایی بیشتر با غار یخ مراد با گیلار همراه باشید.

ویژگی های غار یخ مراد

این غار که در میانه جاده چالوس قرار دارد بسیار منحصر به فرد است و جزء غار های طبقاتی است و قندیل ها زیبایی دارد در گذشته مردم محلی اعتقاد داشتن هر کس از این قندیل ها بخورد سال بعد به آرزویش می رسد. مسیر رسیدن به غار یخ مراد بسیار زیباست و شما می توانید از دیدن رودخانه پر آب و کوهستان سر سبز لذت ببرید.

دهانه غار یخ مراد 3 متر، عرض آن 8 متر و ارتفاع آن 2500 متر از سطح دریا قرار دارد. با توجه به شواهد و مدارک، قدمت این غار 50 میلیون سال است که در زیر دریا شکل گرفته است. در زمان های دور مردم محلی غار یخ مراد را مقدس می دانسته و بر آن دخیل می بستند. دمای داخلی غار نسبت به بیرون آن بسیار کم تر است. این غار دارای 3 تالار بزرگ (تالار سنگلاخی، تالار دوم و تالار سوم) 3 یخچال زیرزمینی و 7 حلقه چاه است.

 

بهترین زمان رفتن به غار یخ مراد

اگر میخواهید غار را به زیباترین شکل ممکن ببینید با توجه به شکل گیری قندیل ها در اوایل آذر ماه، بهترین زمان برای رفتن به غار یخ مراد ماه های اسفند و فروردین است.

تجهیزات لازم برای رفتن به غار یخ مراد

شاید برایتان سوال پیش بیاید که باید چ وسایلی همراه داشته باشیم اکنون پاسخ شما را خواهم داد. چون داخل غار تاریک است حتما با خود هد لامپ و یا چراغ قوه همراه داشته باشید البته برای راحتی بیشتر خودتان هد لامپ بهتر است. کفش مناسب و لباس گرم فراموش نشود زیرا دمای داخل غار از بیرون آن بسیار کمتر است. آب آشامیدنی، کیسه زباله و دارو های شخصی را از یاد نبرید. البته در آخر ذکر این نکته را ضروری میدانم اگر میخواهید مسافت زیادی از غار را طی کنید به تجهیزات کامل غار نوردی باید مجهز باشید.