تور گلابگیری کاشان | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور گلابگیری کاشان

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور گلابگیری کاشان

پیشینه گلابگیری

از گذشته های دور تاکنون گل سرخ و یا همان گل محمدی از مهمترین محصولات کشاورزی در ایران بوده است. گل سرخ خواص درمانی فراوانی دارد و از آن برای چاشنی غذا ها، کیک ها و نوشیدنی ها نیز استفاده می شود. از گل سرخ گلابی به دست می آید، گلاب به دست آمده یکی از مهمترین کالاهای صادراتی ایران به حساب می آید. 

نخستین مکان تولید گلاب در ایران استان فارس بوده اما سال ها بعد کاشان و شهر های اطراف آن بزرگترین منبع تولید گلاب در کشور شدند. گلابگیری قدمتی 1000 ساله دارد. در ماه اریبهشت جشن ها و مراسمات زیادی برای گلابگیری در کاشان و شهر های اطراف آن وجود دارد و گردشگران بسیاری را از سراسر کشور و جهان جذب میکند البته در قدیم مراسم گلابگیری با شادی، پایکوبی و آدابی خاص همراه بود اما هر چه رو به جلوتر پیش می رویم خیلی از رسومات کم رنگ و کم رنگ تر می شود.در سال 1389 آیین گلابگیری کاشان در فهرست میراث معنوی ایران به ثبت رسید.

 

اهمیت گل سرخ برای کاشانی ها

گل سرخ در کشاورزی کاشان از مهمترین محصولات است و محبوبیت بالایی برای کشت دارد.بیش از 2000 هکتار از زمین های کشاورزی کاشان به کشت گل سرخ اختصاص داده می شود. در زمان برداشت گل سرخ و گلابگیری آن اشتغال زایی زیادی در شکل میگیرد اما اکثرا به صورت خانوادگی انجام می شود. 

 

بهترین زمان رفتن به کاشان و دیدن گلابگیری

کاشان در فصل بهار و تابستان زیباست اما اگر هدف شما از سفر به کاشان دیدن گلابگیری است باید بگویم از تاریخ 15 اردیبهشت تا 15 خرداد بهترین زمان برای رفتن به کاشان و دیدن آیین گلابگیری است.

 

معروف ترین شهر کاشان برای گلابگیری

قمصر با مردمانی مهربان و میهمان نواز معروف ترین شهر کاشان برای دیدن گلابگیری است. در اردیبهشت ما سراسر قمصر را بوی عطر گل محمدی و گلاب ناب قمصر پر میکند.

گیلار هر ساله تورهای گلابگیری زیادی را برای علاقمندان اجرا می کند و لحظات به یادماندنی را برای همسفرانش رقم می زند شما هم می توانید با ما همراه باشید.