تور دشت لاله های واژگون | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور لاله های واژگون

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور لاله های واژگون

در 12 کیلومتری شهر دچلگرد، شهرستان کوهرنگ استان چهار محال بختیاری یکی از معروف ترین دشت های لاله واژگون جهان قرار دارد  و این منطقه را به یک منطقه توریست پذیر تبدیل کرده است. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن این دشت زیبا راهی کوهرنگ می شوند. گل لاله واژگون یکی از کمیاب ترین گونه های گیاهی است. اکنون با دشت لاله واژگون بیشتر آشنا شویو با گیلار همراه باشید.

ویژگی دشت لاله کوهرنگ

وسعت دشت لاله کوهرنگ 3600 هکتار است و یکی از اصلی ترین مناطقی است که لاله واژگون می تواند در آنجا رویش کند. این گل در دو نوع قرمز و زرد وجود دارد به گونه زرد آن لاله نرگسی نیز میگویند و ارتفاع آن 50 تا 80 سانتی متر است. مسیر رسیدن به دشت لاله های واژگون بسیار زیبا و دیدنی است شما در ططول مسیر می توانید تپه های سرسبز و کوه ها پوشیده شده از برف را تماشا کنید و جاذبه هایی مانند آبشار شیخ علیخان، قلعه چالشتر و چشمه دیمه.

 

آبشار شیخ علیخان 

آبشار شیخ علیخان در مجاورت روستایی با همین نام در کوهرنگ وجود دارد و یکی از زیباترین آبشار های منطقه چهارمحال بختیاری محسوب می شود.

 

قلعه چالشتر

در شهر چالشتر قلعه ایی تاریخی که قدمت آن به دوران قاجار باز میگردد را می توانید ببینید. معماری و نمای زیبای این قلعه سبک ایرانی - اروپایی است.

 

چشمه دیمه

زیبایی منحصر به فرد چشمه دیمه باعث شد ه که در فهرست آثار ملی قرار بگیرد، آب این چشمه بسیار زلال و گواراست.

 

بهترین زمان برای رفتن به دشت لاله های واژگون

با رسیدن فصل بهار و پایان سرما آهسته، آهسته لاله های واژگون می رویند و زیبایی را به منطقه هدیه می دهند. اگر می خواهید دشتی پر از لاله های واژگون ببینید از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت می توانید میهمان کوهرنگی ها باشید.

 

نکات مهم

عوامل متعددی باعث شده است که از وسعت دشت لاله های واژگون کوهرنگ همانند دیگر دشت های لاله واژگون کاسته شود عواملی مانند

شکستن و له شدن ساقه های لاله های واژگون در اثر پهن کردن زیر انداز

ورود دام به این منطقه

چیده شدن گل ها

حضور بیش از اندازه گردشگران 

تغییرات اقلیمی و خشکسالی