تور کاشان گردی | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور کاشان گردی

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور کاشان گردی

کاشان شهری تاریخی و پر از جاذبه های تاریخی،فرهنگی و طبیعی است و نقش مهم و اساسی در صنعت گردشگری ایران دارد.کاشان از نظر جاذبه بسیار متنوع است و برای هر سلیقه ایی میتواند بهترین مقصد باشد. البته نباید از مراسم گلابگیری کاشان در اردیبهشت ماه غافل شد که گردشگران زیادی را جذب میکند. اینک با چند مورد از جاذبه های دیدنی کاشان با هم بیشتر آشنا شویم.

 

باغ فین

باغ فین یکی از مهم ترین و معروف ترین جاذبه های کاشان محسوب می شود و جزء 9 باغ ایرانی است که  در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است. وسعت این باغ 33/799 متر مربع است. در طول تاریخ باغ فین بسیار مورد توجه پادشاهان و حاکمان بوده است اما به طور مشخص در مورد قدمت آن تاریخی در دسترس نیست اما برخی از کارشناسان آن را متعلق به دوران آل بویه می دانند. معماری زیبا و با شکوه این باغ باعث شده که آن را باغ شاه نیز بنامند.

مسجد جامع کاشان

مسجد جامع کاشان متعلق به دوران سلجوقیان است. از این رو این مسجد تاریخی را قدیمی ترین بنای کاشان می دانند. مسجد جامع کاشان با تلاش های دختر مالک اشتر صفیه خاتون بنا شد. معماری این مکان بسیار زیبا و چشم نواز است و از هنر خطاطی استادانی همچون محمد کاظم اصفهانی و عبدالکریم استفاده کرده اند.

حمام فین

محال است نام حمام فین را تا به حال نشنیده باشید. این حمام تاریخی به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است. حمام فین دارای دو بخش بزرگ و کوچک است اما بخش کوچک آن قدمت بیشتری دارد و متعلق به صفویان است. در آن دوران بزرگان و اشراف در حمام بزرگ، زیردستان و غلامان در حمام کوچک استحمام میکردند.محمد تقی خان فراهانی (امیرکبیر) به دستور ناصرالدین شاه در همین حمام کشته شد.

تپه های سیلک 

تپه های سیلک برای باستانشناسان و دوست داران تاریخ بسیار جذاب خواهد بود زیرا یکی از قدیمی ترین بناهای ایران است. قبرستان های این منطقه قدمتی 3500 سال پیش از میلاد دارند.

خانه بروجردی ها

خانه ها و عمارت های زیبا و جذابی در کاشان وجود دارد که معماری بی نظیر و منحصر به فردی دارد. در این میان خانه بروجردیها از مرتبه و جایگاه ویژه ایی برخوردار است. قدمت این بنای تاریخی به دوران قاجار برمیگردد. دلیل نام گذاری این عمارت این است که این خانه متعلق به آقای حسن بروجردی بوده و رفت و آمد بروجردیها به این خانه دلیل نام گذاری آن بوده است.

بازار سنتی کاشان 

بازار سنتی کاشان میراث تاریخی این شهر محسوب می شود. قدمت این بازار به دوران آل بویه باز میگردد و معماری بی نظیر آن چشم هر بیننده ایی را مسحور می سازد.

قمصر کاشان

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی کاشان قمصر است که احتمالا به واسطه ی گلاب خوشبویش همه با آن آشنا هستند. سراسر این منطقه مملو از گل محمدی است و عطر آن هوش از سر میبرد.

شهر زیر زمینی اویی

در نوش آباد کاشان شهری زیر زمینی به نام اویی وجود دارد که از 3 طبقه تشکیل شده است. وسعت این مجموعه چندین هزار متر است و هدف از ساخت آن کاربرد دفاعی و نظامی است.

بهترین زمان برای رفتن به کاشان

بهترین زمان برای رفتن به کاشان فصل بهار و پاییز است اما اگر میخواهید مراسم گلابگیری را ببینید و عطر گل های محمدی را استشمام کنید فصل بهار بی نظیر است.