تور اصفهان گردی | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور اصفهان گردی

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور اصفهانگردی 

اصفهان شهری در مرکز ایران پر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی با مردمانی مهربان، میهمان نواز و باسواد است.  اگر میخواهید همه ی جاذبه های اصفهان را ببینید باید چند روزی را میهمان اصفهانی ها باشید. محال است که با جاذبه های اصفهان آشنا نباشید اما برای آشنایی بیشتر اینک با چند مورد از جاذبه ها بیشتر آشنا شویم.

پل خواجو

پل خواجو که از پل های زیبا و تاریخی استان اصفهان است متعلق به دوران صفوی است و به دستور شاه عباس دوم ساخته شده است. پل خواجو از نظر معماری و تقارن در نوع خودش بی نظیر است البته زیبایی پل خواجو زمانی بیشتر نمایان می شود که زاینده رود پر آب باشد. در گذشته پل خواجو اسامی همچون گبرها، بابا رکن الدین، حسن آباد و پل شاهی داشته است اما دلیل نام امروزی آن قرار داشتن محله خواجو در کنار این پل است.

 

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان جزء بزرگترین میدان های جهان به شمار می آید و در دوران قبل انقلاب به میدان شاه و پس از انقلاب با نام رسمی میدان امام خمینی به ثبت رسیده است. اصفهان در دوران صفوی بسیار مورد توجه پادشاهان بوده و بسیاری از آثار تاریخی متعلق به همین دوره است. میدان نقش جهان نیز به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده و جزء اولین آثاری محسوب می شود که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اطراف این میدان تاریخی آثاری همچون مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام و عالی قاپو قرار دارد. نزدیک بودن این آثار تاریخی بازدید را برای بازدید کنندگان راحت کرده و نگرانی بابت کمبود زمان ندارند. دور تا دور میدان نقش جهان حجره های متنوعی قرار گرفته که صنایع دستی اصفهان را به نمایش میگذارند و میفروشند.

مسجد امام اصفهان

همانطور که در قبل نیز به آن اشاره شده بود مسجد امام پیرامون میدان نقش جهان قرار دارد. دیگر نام های این مسجد مسجد جامع عباسی، مسجد شاه و مسجد سلطانی بوده است. معماری و کاشی کاری های این مسجد چشم هر بیننده ایی را به خود خیره میکند مسجد امام مهم ترین مسجد دوران صفوی است و به دستور شاه عباس ساخته شده است.

کلیسای وانک

در اصفهان محله ایی به نام جلفا قرار دارد که متعلق به ارامنه است. شاه عباس صفوی در طول جنگ صفویان با عثمانی ها این محله را به ارامنه اهدا کرد. کلیسای وانک در این منطقه قرار دارد و به دستور شاه عباس دوم ساخته شده است. معماری این کلیسا بسیار زیباست. دیواره های آن نقاشی های فاخر و زیبایی که موضوع آن مضامینی از انجیل و حضرت مسیح و سرگذشت حواریون است را به تصویر میکشد.کلیسای وانک از حیث زیبایی و معماری میان دیگر کلیساهای ایران برتری میکند.

سی و سه پل

سی و سه پل با 295 متر طول و 14 متر عرض به دستور شاه عباس صفوی بر روی زاینده رود احداث شد. این پل تاریخی یکی از شاهکار های معماری و پل سازی در ایران محسوب می شود دیدن سی و سه پل در شب با آن نورپردازی چشم نواز صفای دیگری دارد. البته پر آب بودن زاینده رود زیبایی این پل را صد چندان می کند.

زاینده رود 

یکی از مهمترین و پر آب ترین رودخانه ی ایران زاینده رود است که اصفهان را به  دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم میکند. از گذشته تا به امروز پل های زیادی بر روی زاینده رود احداث شده اند که امروزه جزء جاذبه های مهم اصفهان محسوب می شوند. سرچشمه این رودخانه مهم، کوه های زاگرس است و به تالاب گاوخونی در ۱۴۰ کیلومتری اصفهان و ۳۰ کیلومتری شهرستان ورزنه در مجاورت تپه‌های شنی سرازیر می‌شود. زاینده رود به مردم اصفهان حیات، شادابی و طراوت می بخشد و باعث رشد و رونق کشاورزی منطقه می شود. اگر بگویم زاینده رود رگ حیاتی و شادابی اصفهان است اغراق نکرده ام اما متاسفانه گاهی با سوء مدیریت مسئولین  کم آب و خشک می شود و اصفهانی ها غمگین.

کاخ چهلستون 

کاخ چهلستون مانند دیگر بناهای تاریخی و ارزشمند اصفهان جا مانده از دوران صفوی است می توان گفت کاخ چهلستون نمونه ی بارز و تمام عیار یک باغ سلطنتی است و جلال و شکوه آن چشم ها را به سمت خود می کشاند. دیواره های این کاخ با نقاشی های زیبا که هر کدام سرگذشت و موضوعی دارد پوشیده شده است. شما می توانید در حیط این کاخ که سراسر همه درخت است قدر بنشینید و استراحت کنید و یا از حوض زیبا و بزرگی که در وسط این باغ قرار دارد آبی به دست و صورتتان بزنید.

کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو در ضلع غربی میدان نقش جهان واقع شده است و به جا مانده از دوران صفوی است. نام های دیگر این کاخ دولتخانه مبارکه نقش جهان و قصر دولتخانه بوده است. مساحت کاخ عالی قاپو 1800 متراست. یکی از عجایب عالی قاپو این است ئکه از هر طرفف که به آن بنگری طبقات مختلفی میبینی. این بنای شش طبقه از طرفین 3 طبقه، از رو به رو 2 طبقه و از پشت 5 طبقه به نظر میرسد.

 

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله یکی از زیباترین مساجد ایران است که به دلیل کاشی کاری های زیبا و معماری بی نظیرش مشهور شده است. این مسجد با دستان هنرمند محمدرضا اصفهانی ساخته شده است.ویژگی دیگر مسجد شیخ لطف الله این است که برخلاف مساجد دیگر مناره ندارد و نورپردازی بی بدیلی دارد. شاه عباس صفوی به افتخار شیخ لطف الله که یکی از برجسته ترین عارفان دوران صفوی بود نام این مسجد را شیخ لطف الله قرار دارد.

مسجد جامع اصفهان

قدیمی ترین و تاریخی ترین بنای اصفهان مسجد جامع آن است که تاریخ آن به دوران پیش از اسلام باز میگردد اما ظاهر فعلی آن متعلق به دوران سلجوقیان است البته نباید از بازسازی و احیای آن در دوران صفوی چشم پوشید. به مسجد جامع، مسجد عتیق نیز میگویند. این مسجد چهار ایوانی است و ورودی های متعددی دارد.

 

منارجنبان

پیشینه منارجنبان به دوران ایلخانان مغول در قرن هشتم هجری باز میگردد و در دوران فرمانروایی فردی بنام محمد خدابنده اولجایتو احداث شده است. منارجنبان دارای بخش های مختلفی ازجمله مناره،چله و ایوان است که معماری هر کدام از آن ها در نوع خود بی نظیر است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مکان تاریخی این است با تکان یکی از مناره‌ها، مناره دوم و دیگر بخش‌های بنا نیز می‌لرزد.

 

مراکز تفریحی و مفرح اصفهان

اصفهان علاوه بر آثار تارخی مراکز تفریحی زیبا و جذابی دارد که به ندرت می توانید نظیر آن را در دیگر شهر های ایران بیابید مراکزی همچون تونل آکواریوم، تله سیژ ناژوان، شهربازی، پارک آبی و موزه‌های طبیعی از جمله باغ خزندگان، باغ موزه پروانه ها و موزه صدف ها.

 

سوغات

مگر می شود کسی به اصفهان برود و با خود گز و پولکی نیاورد. حدود 90 درصد از گز ها و پولکی های ایران در اصفهان تولید می شوند البته صنایع دستی را نباید فراموش کنیم صنایع دستی همچون قلمزنی، مسگری، نقره کاری، خاتم کاری، میناکاری،قالی بافی و...

 

بهترین زمان برای رفتن به اصفهان

با توجه به موقعیت جغرافیایی اصفهان که تقریبا در مرکز ایران است تابستان هایی به شدت گرم و زمستان هایی به نسبت گرم دارد بنابراین بهترین زمان سفر به اصفهان پاییز و زمستان است.

 

گیلار همواره تور اصفهان گردی را برای علاقمندان به خوبی اجرا میکند و لحظات خاطره انگیز را برای همسفرانش رقم می زند شما هم می توانید با ما همراه شوید.