تورنئور تا سوباتان| پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور نئور تا سوباتان

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور نئور تا سوباتان

ییلاق سوباتان(سووتون) یکی از زیبا ترین مناطق ییلاقی کشور است که در 22 کیلومتری ضلع غربی شهر لیسار از توابع شهرستان تالش در استان سرسبز گیلان و  36 کیلومتری شمال غرب شهر تالش (هشتپر) و 21 کیلومتری جنوب شرقی دریاچه نئور واقع شده است که از شرق به جنگلهای انبوه تالش (لیسار)، از غرب به ییلاقات اردبیل و دریاچه زیبای نئور، از شمال به رود خانه خروشان لیسار و ییلاقات خطبه سرا و از جنوب به مناطق ییلاقی آسبومار جوکندان متصل است.این شهرک زیبای ییلاقی محل سکونت صدها خانوار لیساری است که در فصول بهار و تابستان و بخشی از پائیز، در آن مسکن می گزینند. این محل از چشمه های پر آب و بسیار خنک و هوای عالی برخوردار بوده و دارای زمینهای سرسبز پوشیده از چمن است. در داخل و اطراف سوباتان گورستان های متعددی از هزاران سال پیش تا کنون وجود دارد که نشان از تاریخ و تمدن کهن این سرزمین دارد. کشف دو گور کلان سنگی در قوری دره و محله نومندانیها این ادعا را اثبات می کند.برای شناخت بیشتر سوباتان با گیلار همراه شوید.

 

دریاچه نئور

بین شهرستان تالش و خلخال مرز بین دو استان گیلان و اردبیل، دریاچه نئور قرار دارد که در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا واقع شده است. اگر میخواهید از سوباتان به نئور  حرکت کنید باید حدود 20 کیلومتر پیاده روی کنید و یا با نیسان های محلی خود را به نئور برسانید، نئور مرتفع‌ترین دریاچه یخچالی بازمانده از دوران باستان به شمار می‌رود. گیلار هر ساله تور نئور به سوباتان را اجرا می کند شما می توانید در این تور لحظات به یاد ماندنی را سپری کنید.

ییلاق شکر دشت

شکردشت که به دشت های شقایق معروف است در فاصله ی هفت کیلومتری سوباتان قرار دارد و شما میتوانید در عرض چند دقیقه این دشت مملو از گل شقایق را به نظاره بنشینید، اگر شانس با شما یار باشد و ابر تشکیل شود  این دشت زیبا رویایی تر می شود. اوج زیبایی این دشت از اواخر اردیبهشت شروع می شود و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.

 

آبشار ورزان

آبشار ورزان واقع در چهار کیلومتری غرب سوباتان، از دیگر جاذبه‌هایی است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید. آب رودخانه ورزان از شاخه‌های اصلی رودخانه لیسار است که در طول مسیرش، آبشاری ۳۰ متری ایجاد می‌کند.

بهترین زمان رفتن به سوباتان

دانستنی های سوباتان: بهترین زمان رفتن به سوباتان از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا پاییز ادامه دارد البته در تعطیلات خرداد ماه  جمعیت زیادی راهی این مکان می شوند و شلوغی شاید باعث شود که به اندازه کافی از طبیعت لذت نبرید بنابراین در صورت امکان در زمان خارج از تعطیلات راهی سوباتان شوید، اگر میخواهید دشت پر از گل وحشی و شقایق را ببینید به شما توصیه میکنم در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه به سوباتان سفر کنید.