تور اولنگ تا اوپرت |پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور اولنگ تا اوپرت

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور اولنگ تا اوپرت

اغلب ما پس از شنیدن جنگل در شاهرود به یاد جنگل ابر می افتیم و کمتر کسی با جنگل زیبای اولنگ که در نزدیکی آن قرار دارد آشنایی دارد. جنگل هایی که به دلیل ناشناخته ماندن بکر مانده و دارای پوشش گیاهی فشرده است. اکتشاف معدن ذغال سنگ موجب شد تا به فکر ساخت جاده در آن بیفتند و در پی احداث جاده طبیعت گردان توانستند به جنگل اولنگ دسترسی پیدا کنند. با الی گشت همراه شوید تا سفری داشته باشیم به این سرزمین ها و ارتفاعات سرسبز که در استان سمنان واقع شده اند.

به علت تنوع اقلیمی، پوشش گیاهی منطقه به دو بخش مرتعی و جنگلی تقسیم می‌شود. در بخش پوشش مرتعی که در دامنه‌ی جنوبی منطقه‌ی اولنگ قرار دارند، اغلب گونه‌ها شامل گراس‌های چندساله از جمله استیپا، فستوکا، برموس و اگروپایرون به همراه درمنه، چوبک، کلاه میرحسن وسالویا و... است. اما در بخش شمالی جنگل اولنگ که شامل جنگل‌های خزری است.

از گیاهان درختی این جنگل می‌توان بلوط، ممرز افرا، یردار، توسکا، آزاد داغداغان و از گیاهان مرتعی گونه‌های، چوبک، اسپرس، دم‌روباهی، آویشن و شبدر را نام برد. این منطقه از معدود مناطقی است که رشته‌کوه البرز در این ناحیه به حداقل عرضی خود رسیده و تقریبا از یک شاخه اصلی تشکیل‌شده است.

اوپرت مرزی طبیعی است که بین دو استان سمنان و مازندران قرار دارد و تلاقی‌گاه کوهستان و جنگل است. این منطقه مرزی در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر که با دیواره‌هایی از فلات مرکزی ایران، مرز بین کویر در دامنه جنوبی و جنگل در دامنه شمالی، در شمالی‌ترین نقطه سمنان و جنوبی‌ترین نقطه مازندران واقع شده است.

اوپرت، ییلاقی رویایی

اوپرت منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب‌وهوا با طبیعت سرسبز و بکر، چشمه‌ها، دشت و روستاهای تماشایی است.خیلی از افراد برای تماشای ارتفاعات آن و به‌ویژه پدیده اقیانوس ابرهای اوپرت و برخی نیز برای لذت بردن از طبیعت سرسبز و ییلاقی اوپرت به این منطقه سفر می‌کنند.

بهترین زمان سفر به اوپرت کدام فصل است؟

بهترین زمان برای تماشای ابرهای اوپرت، فصل‌های بهار و تابستان است و تا قبل مهر برای تماشای این اقیانوس ابری، بار و بنه سفر به این ییلاق خوش آب‌وهوا را به جمع کنید و به این منطقه سفر کنید. در فصل پاییز دیدن طبیعت رنگین اوپرت نیز لطف خود را دارد، اما توجه کنید در زمان بارندگی و سرما مسیر رسیدن ممکن سخت باشد و وسایل و تجهیزات لازم را باید به‌همراه داشته باشید.