تور زنجان گردی | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور زنجان گردی

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور زنجان گردی

زنجان یکی از شهر های زیبا و بی نظیر است که در شمال غربی کشورمان قرار دارد. متاسفانه آنطور که باید زنجان، این شهر شگفت انگیز معرفی نشده است. برای شناخت بیشتر جاذبه های زنجان با گیلار همراه شوید.

 

بازار سنتی زنجان

بازار سنتی زنجان یکی از قدیمی ترین و طولانی ترین بازار های ایران است. که همیشه جنب و جوش در آن موج می زند. در کنار بازار سنتی زنجان کاروان سرا ها و تیمچه های فراوانی قرار گرفته است و دیدن آن ها برای گردشگران جذاب است.

مسجد جامع زنجان

مگر می شود شهری تاریخی در ایران وجود داشته باشد و یک مسجد زیبا با بافت و معماری زیبا نداشته باشد. در نزدیکی بازار زنجان مسجد جامع قرار دارد. این مسجد به دستور یکی از پسران فتحعلیشاه ساخته شد. بنابراین معماری این مسجد سبک معماری دوره ی قاجار است و بنایی 4 ایوانیست.

گنبد سلطانیه

گنبد سلطانیه که به بزرگترین گنبد آجری دنیا مشهور است دلر زنجان قرار دارد و در سال 1384 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

موزه رختشویخانه

در سال های گذشته که امکان شستن لباس و ظروف در خانه مهیا نبود و مردم به لب رودخانه و یا چشمه ها می رفتند در زنجان، محلی را به صورت رایگان و شبانه روزی برای شستن لباس و ظروف در اختیار مردم قرار داده بودند. اکنون از این مکان به عنوان موزه رختشویخانه و یا موزه مردم شناسی بازدید میکنند.

حمام سنتی حاج داداش

زنجان بناهای تاریخی کم ندارد. یکی از آن ها حمام سنتی حاج داداش است. که کاشی های آن به رنگ آبی روشن، آبی تیره و زرد تزیین شده است.

آبشار شار شار

آبشار شار شار شناخته شده ترین آبشار زنجان است که در منطقه زیبا و دیدنی تهم واقع شده است.

موزه باستان شناسی و مردان نمکی

موزه باستان شناسی زنجان در واقع یکی از بناهای به جای مانده از دوران قاجار است و در آن مومیایی های مردان نمکی با مو و ریش های بلند وجود دارد که مربوط به دوران هخامنشی است.

 

غار کتله خور

غار کتله خور بزرگترین غار خشکی، آبی جهان است که در 80 گیلومتری زنجان قرار گرفته است. هنوز بخش هایی از این غار برای دیدن عموم حفاری نشده است و فقط حرفه ایی ها به آنجا می روند. کارشناسان معتقدند سن غار کتله خور تقریبا همسن غار علیصدر همدان است.

گیلار همواره تور زنجان گردی را برای علاقمندان به خوبی اجرا می کند و لحظات به یاد ماندنی را برای همسفرانش رقم می زند شما هم می توانید به مجموعه بزرگ گیلار بپیوندید و با گیلار سفر کنید