تور خوزستان گردی | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور خوزستان گردی

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور خوزستان گردی

تور خوزستان شوشتر تا زیگورات ، از لحاظ تاریخی، خوزستان قدیمی‌ترین منطقهٔ فلات ایران محسوب می‌شود، که پیشینهٔ سکونت انسان در آن به ۲۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و شکل‌گیری تمدن عیلام در هزارهٔ سوم قبل از میلاد، بازمی‌گردد. خوزستان یعنی سرزمین مردمان خوزی یا هوزی. در سنگ‌نوشته‌های فارسی باستان که مربوط به ۲۵۰۰ سال پیش هستند برای نامیدن سرزمین عیلام (یعنی منطقهٔ جنوب غربی ایران امروز و دربردارندهٔ خوزستان امروز) واژه‌های -ʰŪja و -ʰŪvja به کار رفته‌است. این واژه‌ها ۲۴ بار در سنگ‌نوشته‌های داریوش یکم و یک بار در سنگ‌نوشته‌ای از خشایارشا ثبت شده‌اند. همین واژهٔ -ʰŪja است که در زبان فارسی تبدیل به خوز شده‌است.برای آشنایی بیشتر با جاذبه های خوزستان با گیلار همراه باشید.

 

سازه های آبی شوشتر

معروف ترین جاذبه ی تاریخی خوزستان سازه های آبی شوشتر است.سازه های آبی شوشتر بزرگترین مجموعه صنعتی در ایران باستان محسوب می شود. ساختار و معماری این مجموعه نشان از نبوغ و استعداد بالای ایرانیان میدهد. پایه های ساخت این مجمعه بزرگ توسط هخامشیان پی ریزی شد اما ساسانیان آن را به اتمام رساندند.سازه های آبی شوشتر در سال2009 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

زیگورات چغازنبیل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید زیگورات چغازنبیل اولین اثر ایرانیان در فهرست جهانی یونسکو در سال 1279 میلادی می باشد. زیگورات متعلق به دوره ایلامیان است و حدود 100 هکتار وسعت دارد معبد چغازنبیل برجسته‌ترین بنای باستانی موجود در این منطقه است.

کارون

همه ی ما با شنیدن اسم کارون یاد خوزستان میفتیم گویی که کارون به نماد خوزستان تبدیل شده. کارون بزرگترین و طولانی ترین رود ایران است و زندگی مردم خوزستان به کارون و پر آبی او بستگی دارد.

محوطه باستانی شوش

شوش یکی از با شکوه ترین شهر ها در جهان باستان بوده است بنابراین باستانی ترین شهر خوزستان نیز محسوب می شود. بناهای قدیمی زیادی در شوش وجود دارد. از مهمترین جاذبه های دیدنی این شهر باستانی می توان به کاخ آپادانا، دروازه شرقی، شهر پانزدهم، روستای هخامنش و تپه های اکروپول اشاره کرد.

 

روستای پامنار

در 40 کیلومتری دزفول روستایی به نام روستای پا منار وجود دارد که به  یکی از زیباترین جاذبه های خوزستان تبدیل شده است.

 

بهترین زمان برای رفتن به خوزستان

همانطور که می دانید خوزستان از شهر های جنوبی ایران است بنابراین آب و هوای گرمی دارد پس بهترین زمان برای رفتن به خوزستان فصل پاییز و زمستان است.

 

گیلار هر ساله تور خوزستان گردی را برای علاقمندان به خوبی اجرا میکند و لحظات به یاد ماندنی را برای همسفرانش رقم میزند شما هم میتوانید به مجموعه گیلار بپیوندید و با گیلار سفر کنید.