تور چالکندی| تابستان 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور چالکندی

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور چالکندی

دره چال کندی از دره های زیبای استان خوزستان است اگر بخواهم به طور دقیق بگویم در ۳۰ کیلومتری از شمال دزفول و ۲۵ کیلومتری از شمال شرقی اندیمشک واقع شده است.یکی از مناظر زیبایی که می توانید در چالکندی ببینید تلاقی صخره ها با رود خانه دز است که بسیار زیباست. اگر به عکاسی علاقمندید در مسیر چال کندی سوژه های ناب عکاسی را می توانید بیابید. صخره های زیبایی که در چال کندی میبینید بر اثر رسوبات آبرفتی و رطوبت بالا به این شکل در آمده اند.

افراد محلی اینطور روایت میکنند که چال کندی در ابتدا چال قندی بوده و در طول زمان قندی به کندی تبدیل شده و بر روی آن باقی مانده است. البته ما به آن چال کندی میگوییم در اندیمشک که چال کندی در شمال شرق آن واقع شده است چال کندی را چم سبز می نامند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه ها و تفریحات چال کندی با گیلار همراه شوید.

جاذبه های چال کندی

از هنگامی که وارد چال کندی می شوید تا زمانی که از آن خارج میشوید کلی جاذبه در پیش روی شماست. جاذبه هایی چون صخره های پر پیچ وخم که می توانید میان صخره های آن سوژه های عکاسی نابی بیابید و حتی اگر اهل عکاسی نیستید میتوانید در این مکان پر از آرامش مدیتیشن کنید. در میان صخره های چال کندی گیاهان دارویی همچون گل گاو زبان و پونه کوهی به فراوانی یافت می شود و همچنین در ارتفاعات آن درختان بید عرض اندام میکنند و آب رودخانه دز چنان زلال است که سنگ های کف رودخانه و انواع ماهی ها را میتوانید ببینید و از دیدنشان لذت ببرید.

انواع تفریحات

چال کندی برای هر سلیقه ایی تفریحی نیز دارد برای مثال اگر به ماهیگیری علاقه دارید می توانید قلاب های خود را درون آب بیاندازید و ماهیگیری کنید البته نه در زمان تخم ریزی ماهی ها.

اگر به دره نوردی، صخره نوردی و کوه نوردی علاقه دارید چال کندی می تواند محلی مناسب برای شما باشد اما اگر حرفه ایی نیستید به یک پیاده روی ساده بسنده کنید.

و در آخر اگر به شنا و تفریحات آبی علاقه دارید می توانید در آب رودخانه دز تنی به آب بزنید و یا از تفریحاتی همچون قایق سواری، جت اسکی، غواصی و شاتل سواری لذت ببرید.

 

جاذبه های اطراف چال کندی

حیف است که به چال کندی بروید و جاذبه های دیگری که در نزدیکی آن قرار دارد را نبینید. جاذبه هایی مانند کت های دزفول، تفریگاه ساحلی دز، شهر باستانی جندی شاپور، آسیاب های آب دزفول و دریاچه دز.

بهترین زمان برای رفتن به چال کندی

همانطور که قبلا به آن اشاره شده بود چال کندی در استان خوزستان، یکی از استان های جنوبی ایران واقع شده است و همانطور که همه ی ما میدانیم استان های جنوبی ایران هوایی گرم دارند. اما چال کندی به گونه ایی است که جریان همیشگی رودخانه و دیواره های بلند صخره ایی سبب معتدل شدن هوا در این دره شده طوری که بهترین زمان رفتن به چال کندی اواسط خرداد تا اواسط مهر است. در این مدت زمان شما می توانید از تفریحات آبی نهایت لذت را ببرید. شرایط آب و هوایی چال کندی در فصل پاییز و زمستان معتدل است اما آب آن سرد است و شما نمی توانید از تفریحات آبی آن لذت کافی را ببرید.

 

گیلار هر ساله تور چال کندی را برای علاقمندان به خوبی اجرا میکند و لحظات به یاد ماندنی را برای همسفرانش رقم می زند شما هم می توانید با مجموعه گیلار همراه شوید.