تور طبس تا کال جنی |پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور طبس تا کال جنی

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور طبس تا کال جنی

طبس یکی از شگفت انگیز ترین ساخته های دست طبیعت و مردمان سخت کوش کویر است، طبس شهری پر از طراوت، زیبائی وشکوه خداوندگار براستی طبس بهشتی است در قلب کویر مرکزی ایران با مردمانی خون گرم، مهمان نواز و فرهیخته که با آغوشی باز پذیرای گردشگران میباشند و ما شما را در طبس با غیر ممکن ها و معجزات طبیعت روبه رو خواهیم کرد، تضادهای که  در این منطقه به تامل و تفاهم رسیده اند. طبس کویر است ولی کاملا متفاوت>>> با گیلار همسفر و همراه شوید در طبس و روستاهای مجاور  تا عجیب ترین پدیدهای طبیعت را از نزدیک تجربه کنید.

 

جاذبه های طبس

روستای ازمیغان

در اطراف طبس روستایی زیبا با چشمه ها و آبشار های فراوان به نام ازمیغان وجود دارد. این روستا پر از جاذبه و زیبایی است. در آب های آن ماهی گاراروفا که مواد زائد پوست انسان را میخورند نیز وجود دارد.

دره کال جنی

از جاذبه های دیگر اطراف طبس دره کال جنی است. در این دره نخل های خودرو وجود دارند و حوضچه هایی که آب در کف آن جریان دارد. هنوز تمام نشده، روستای نایبند یا ماسوله کویر ایران با آن معماری بی نظیرش دل هر گردشگری را میبرد.

باغ گلشن

شاید برایتان سوال باشد که باغ در کنار کویر مگر می شود باید بگویم بله امکان آن وجود دارد باغ گلشن متعلق به دوران قاجار و زندیه است و تضاد زیبایی را در دل کویر ایجاد کرده است.

 

پوشش گیاهی

پوشش گیاهی منطقه بسیار غنی شامل گیاهان نواحی استپی و ماسه ای همچون قیچ، درمنه، تاغ، دم گاوی، بادام کوهی، اسکنبیل که به سمت شرق از تعداد آنها کاسته می شود و در نواحی غربی حاشیه کویر مرکزی گیاهان نمک پسند شامل شور بیابانی، گز و اشنان قابل مشاهده هستند. در سال های اخیر چندین همایش کویرنوردی در حاشیه شرقی این منطقه برگزار شده است.

 

پوشش جانوری

بدلیل وجود پوشش گیاهی غنی منطقه و وجود منابع آب پوشش جانوری نیز پیرو آن غنی است. پوشش جانوری منطقه عبارتند از: انواع مار و عقرب، شاهین، هوبره، کبک، چکاوک بیابانی و کاکلی، مگس گیر، زنبور خور، سارگپه بیابانی، عقاب طلایی، کرکس، گرگ، شغال، روباه شنی، گربه شنی، سمور سنگی، جرد، پا مسواکی، موش صحرایی، انواع آگاما و جکو.

 

تفریحات کویر طبس

 

هرگز فکر نکنید که در کویر تفریحی وجود ندارد و تفریحات کویر در پیاده روی بر روی شن ها و تماشای آسمان پر از ستاره خلاصه می شود، امروزه به کمک افراد متخصص و حرفه ایی تفریحات زیادی از جمله شتر سواری، سافاری، آفرود سواری، موتور های چهار چرخ و حمام شن وجود دارد که کویر نوردان می توانند از این تفریحات لذت ببرند.

 

بهترین زمان رفتن به طبس

همانطور که می دانید کویرها در فصل بهار و تابستان بسیار گرم است و هر کسی طاقت گرمای آن را ندارد بنابراین بهترین زمان رفتن به کویر طبس پاییز و زمستان است.