تور تخت سلیمان | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور تخت سلیمان

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور تخت سلیمان

در استان آذربایجان غربی، شهرستان تکاب یک مجموعه تاریخی به نام تخت سلیمان وجود دارد، که همان (فره اسپه) پایتخت سلسله اشکانی بوده است اما تاسیس آن به دوره ی ساسانی باز میگردد. می توان گفت در دوران پیش از اسلام تخت سلیمان بزرگترین مرکز آموزشی، اجتماعی، مذهبی و عبادتگاه ایرانیان محسوب می شده است ولی متاسفانه بر اثر حمله امپراتور روم، هراکیلوس به ایران تخت سلیمان که در آن زمان از شهرت و آوازه زیادی در میان ایرانیان برخوردار بود تخریب شد.  

 

جاذبه های تخت سلیمان و اطراف آن

 

گنبد سلطانیه

گنبد سلطانیه همچون نگینی در میان آسمان آبی و دشتی سرسبز می درخشد این گنبد زیبا روی یک بنای هشت ضلعی قرار گرفته و با کاشی های آبی رنگ تزیین شده است. زیبایی گنبد سلطانیه اینگونه است که حتی بعد از رفتن از آنجا همچنان تصویر آن در ذهن شماست و نمی توانید آن را از خاطرتات بیرون ببرید. 

قلعه بهستان

این قلعه در دل کوهی از جنس خاک سفت ساخته شده که شامل اتاق ها و دالان های فراوانی است. قدم زدن در قلعه بهستان شما را به سالیان دور میبرد، به دل تاریخ، ممکن است به کسانی فک کنید که سالیان گذشته آنجا زندگی میکردند و اکنون نیستند.

تخت سلیمان

این مجموعه بنای تاریخی در اطراف دریاچه ایی طبیعی ساخته شده است و یک حصار و دیواره بیضی شکل آن را احاطه میکند و دشتی پهناور دور تا دور آن قرار میگیرد. تخت سلیمان جزء میراث جهانی است. بناهایی که در این اثر جهانی وجود دارند که میتوانید ببینید شامل آتشکده آذرگشنسب که یکی از سه آتشکده مهم دوران ساسانی بوده و کوهی مخروطی شکل و توخالی است به این کوه زندان سلیمان و یا زندان دیو نیز میگویند.

بهترین زمان برای سفر کردن به تخت سلیمان

این منطقه در هر فصلی از سال زیباست و جذابیت خاص خودش را دارد اما با توجه به شرایط و اقلیم منطقه بهترین زمان برای سفر کردن از فروردین ماه تا اواخر تیر ماه است البته که گل سرسبد آن بهشتی ترین ماه سال یعنی اردیبهشت ماه است.

 

گیلار مفتخر است هر ساله تور تخت سلیمان را به خوبی اجرا می کند و لحظات به یادماندنی را برای همسفرانش رقم میزند حضور شما در تور های گیلار باعث دلگرمی تیم ما خواهد شد.