تور غار بورنیک تا هرانده | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور غار بورنیک تا هرانده

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور غار بورنیک تا هرانده

روستای هرانده شهرتش را مدیون غار بورنیک است. اما این بدین معنا نیست که این روستا مکان کم جاذبه‌ایست. کوچه باغ‌های هرانده در کنار رودخانه یکی از اصیل‌ترین مناظر روستایی نزدیک تهران است.

این منطقه دارای جاذبه‌هایی از جمله غارهای متعدد و رودخانه‌های پرآب و دره‌های زیبا و مردمی خونگرم است. دشت بورنیک، مزارع منطقه و رودخانه نمرود نیز از دیگر دیدنی‌های روستای هرانده می‌باشند. خونگرمی مردم این روستا شعار نیست و اهالی هرانده سال‌هاست که از گردشگران پذیرایی می‌کنند. جمعیت آن در سال ۱۳۷۵، ۴۳۷ نفر (۱۲۰ خانوار) بوده‌است.

بهترین زمان سفر به غار بورنیک

روستای هرانده همیشه زیبا است؛ اما طبیعت بکر آن در بهار و پاییز جلوه دیگری دارد. به‌طور کلی بهترین زمان بازدید از بورنیک اوایل بهار تا اواسط پاییز است. توجه داشته باشید، در صورت نداشتن تجربه در غارنوردی در زمستان به غار وارد نشوید و در پیشروی به داخل غار محتاطانه عمل کنید. سفر در تابستان و تماشای ایل الیکایی و اصانلو هم روایت دیگری از بازدید از غار را پیش رویتان قرار می‌دهد.

نکات بازدید از غار بورنیک

  • غار بورنیک مانند بسیاری از جاذبه‌های طبیعی امکانات خاصی برای گردشگران ندارد؛ اما استراحتگاه و رستورانی با خدمات محدود در یک کیلومتری غار وجود دارد. روستای هرانده نیز دارای امکاناتی همچون سرویس‌های بهداشتی در قسمت بالای روستا، سرویس‌های بهداشتی مسجد در اطراف میدان روستا، مسجد، سوپرمارکت و قصابی است.
  • برای پیمایش غار نیازی به تجهیزات حرفه‌ای نیست؛ اما در فصول سرد لباس گرم و کفش مناسب، چراغ قوه و هدلایت ضروری است.
  • بازدید از غار بورنیک را با گروه‌های طبیعت‌گردی یا افراد باتجربه انجام دهید تا لذت بیشتری از سفر ببرید.
  • در غار سروصدا تولید نکنید.
  • دیدن غار مناسب افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی است که آمادگی جسمانی متوسطی دارند.
  • سالمندان و افراد دارای محدودیت‌های حرکتی و مشکلات مفصل زانو ترجیحا از بازدید غار بورنیک بپرهیزند.
  • استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها در مدت‌زمانی طولانی تشکیل شده‌اند. لمس آن‌ها می‌تواند منجر به توقف رشدشان شود و به مرور زمان از بین بروند.
  • آب‌هایی که در داخل غارها جریان دارند، معمولا قابل شرب هستند؛ با این حال آشامیدن آن توصیه نمی‌شود. 
  • قبل از آنکه راه غار را در پیش بگیرید، آب مورد نیاز خود را در کوله بارتان بگذارید. 
  • در نزدیکی روستای هرانده و غار بورنیک، دشت آزو و روستای نوا قرار دارند که از دیگر مناطق چشم‌نواز و بکر سرزمینمان هستند. 

روستای هرانده

هرانده نام یکی از روستاهای زیبا، خوش آب‌و‌هوا و ییلاقی تهران است. روستای هرانده در فاصله ۱۳۱ کیلومتری شرق شهر تهران قرار دارد. این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه به شمار می‌رود و در ۱۹ کیلومتری جنوب آن واقع شده است. سفر به هرانده از فیروزکوه حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد.

روستای هرانده به‌دلیل طبیعت سرسبز و بکر و قرار گرفتن غار بورنیک در نزدیکی آن، به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران تبدیل شده است. این روستا یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های سفر برای گردشگران و طبیعت‌گردان به شمار می‌رود.

بهترین زمان سفر به روستای هرانده

برخی معتقدند که بهترین زمان سفر به هرانده فصل پاییز است. در این فصل طبیعت پردرخت هرانده ظاهری بی‌نظیر به خود می‌گیرد. به‌طورکلی این روستا در همه فصل‌ها جذابیت‌های بسیاری دارد و فصل‌های بهار، تابستان نیز برای سفر مناسب هستند. در زمستان رفت‌وآمد به روستای هرانده کمی سخت می‌شود؛ اما طبیعت منطقه بسیار زیبا است.