تور رصدخانه مراغه| پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور رصدخانه مراغه

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور رصدخانه مراغه

مراغه در شمال غربی ایران و در استان آذربایجان شرقی واقع شده است. رصدخانه مراغه همان رصدخانه خواجه نصیرالدین توسی است که در آن ستاره ها را رصد میکنند. هدف اصلی رفتن به مراغه رصد ستاره هاست اما شما میتوانید مکان های دیگری همچون قلعه ضحاک را نیز ببینید که دیدن آن خالی از لطف نیست.

تاریخچه رصدخانه مراغه

شاید با خودتان فکر کنید که رصدخانه مراغه متعلق به چه دوره ایی است باید در جواب سوالتان بگویم که رصدخانه مراغه، بزرگترین رصدخانه جهان مربوط به قبل از اختراع تلسکوپ است و از زمان خواجه نصیرالدین توسی و ایلخانیان شناخته شده است. با توجه به شواهد به دست آمده و مطالعه و تحقیقات بر روی سنگواره ها و استخوان های کشف شده قدمت خود منطقه مراغه را چیزی حدود 5 میلیون سال تخمین زده اند.

 

ویژگی ظاهری رصدخانه مراغه

همانطور که قبلا هم نیز به آن اشاره شده بود خواجه نصیرالدین توسی موسس رصدخانه مراغه است. ساختمان اصلی این رصدخانه برجی استوانه مانند است که تا سال های اخیر نیز به همین شکل بود اما چندین سال است برای محافظت از آن گنبدی را بر روی آن بنا کرده اند.

قلعه ضحاک

در دامنه های سبلان که قدم بزنید دژی را میبینید که بر فراز کوه ها قرار گرفته است و قدمت آن به دوران ساسانی باز میگردد و چیزی حدود سه هزار سال است. دیدن این دژ تاریخی را از دست ندهید که در نوع خود بی نظیر است.

 

بهترین زمان رفتن به مراغه

شما در هر فصلی که از سال هستید میتوانید راهی مراغه شوید و از زیبایی های منطقه لذت ببرید اما با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم مراغه بهترین زمان رفتن به آن فصل بهار است.

 

گیلار هر ساله تور رصدخانه مراغه را به خوبی اجرا می کند و لحظات به یاد ماندنی را برای همسفرانش رقم میزند، اگر قصد رفتن به مراغه را دارید میتوانید با گیلار همراه شوید.