تور جنگل ابر | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور جنگل ابر

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور جنگل ابر

 پیاده‌روی روی ابر‌ها در قدیمی‌ترین جنگل جهان/ اینجا آسمان به زمین می‌آید!
جنگل ابر سمنان از قدیمی‌ترین جنگل های زمین محسوب می‌شود.قدیمی‌ترین، خوش آب و هوا ترین، بکر ترین و البته بدون شک زیباترین جنگل ایران با گونه های نادر گیاهی و جانوری در35 کیلومتری شمال شرق استان سمنان و 50 کیلومتری شمال شرقی شهر شاهرود قرار دارد. جنگل ابر سمنان از قدیمی‌ترین جنگل های روی زمین محسوب می‌شود و به این دلیل به این نام نامیده شده است که در تمام طول سال اقیانوسی از ابر این جنگل جزیره مانند را در بر گرفته است.

این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت، قسمتی از جنگل‌های باستانی هیرکانی محسوب‌ می‌شود. ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما و وجود چشمه‌سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع از شاخصه‌های این جنگل است.

 

به طور کلی جنگل ابر در محل تلاقی سه‌ جریان اقلیمی اصلی غرب و جنوب آسیا، یعنی پرفشارهای سیبری «جریان خشک و سرد»، پرفشار جنب حاره «جریان گرم و بیابان‌زا» و زبانه‌های اطلس و مدیترانه «جریان معتدل و مرطوب» است. ترکیب این اقلیم‌های متفاوت و متضاد در یک منطقه کوچک جغرافیایی، در جهان کم‌نظیر است. اگر به منطقهه اشراف ندارید توصیه می کنم با تور مطمئن راهی جنگل ابر شوید، گیلار هر ساله تور جنگل ابر را به خوبی برگزار می کند و لحظات به یاد ماندنی را برای مسافرانش رقم می زند،شما هم می توانید با گیلار همراه شوید.

مراقب باشید! در این جنگل حیوانات وحشی مانند گراز و خرس هم زندگی می‌کنند پس شب‌ها حتما آتش روشن کنید و در زمان ترک آن مکان، به طور کامل آتش را خاموش کنید.

استفاده از امکانات مناسب جهت‌یابی مانند نقشه با اندازه مناسب، قطب نما و مخصوصا دستگاه جی.پی.اس مانع از سردرگمی شما در میان جنگل شده و کمکی بزرگ برای جنگل نوردی است.