تور کرمانشاه گردی | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور کرمانشاه گردی

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور کرمانشاه

استان کرمانشاه در غرب ایران زمین قرار دارد و به نگین غرب کشور معروف است و بسیار زیباست. کرمانشاه خود به تنهایی استانی چهار فصل است و شما در هر فصلی می توانید از زیبایی های کرمانشاه لذت ببرید.این استان بزرگ جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی زیادی را در خود جای داده است. اگر با این جاذبه ها زیاد آشنا نیستید با گیلار همراه شوید.

 

طاقبستان

طاقبستان که به معنای طاقی از سنگ است در خود شهر کرمانشاه قرار دارد و یکی از برجسته ترین سنگ نوشته های دوران ساسانیان محسوب می شود. در طاقبستان تاج گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاپور دوم، تاج گذاری شاپور سوم، تاجگذاری خسرو پرویز و کتیبه های سنگی به خط پهلوی به تصویر کشیده شده است.

کتیبه داریوش بیستون

کتیبه داریوش بیستون بزرگ ترین سنگ نوشته جهان است و در آن سخنان داریوش بزرگ هخامنشی با مردمان ایران زمین حکاکی شده است. بیستون حدود 30 کیلومتر از شهر کرمانشاه فاصله دارد و هفتمین اثر ثبت جاهای شده ایران در فهرست یونسکو است.

البته در محوطه تاریخی بیستون که کتیبه داریوش در آن قرار دارد جاذبه های تاریخی دیگری همچون مجسمه هرکول و سنگ بلاش نیز قرار دارد.

تکیه بیگلربیگی

تکیه بیگلربیگی متعلق به دوران قاجار است و به دست عبدالله خان ساخته شده است. این تکیه معماری دوران قاجار و زندیه را به نمایش می گذارد.در سال 1375 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. در محوطه آن اولین موزه پارینه سنگی خاورمیانه به نام موزه پارینه سنگی زاگرس و همچنین موزه خط و کتابت دایر شد شما می توانید در بازدید از این تکیه از این دو موزه نیز بازدید کنید.

 

تکیه معاون الملک

بیش از یک قرن پیش حسین خان معین الرعایا این تکیه را در کرمانشاه بنا کرد و بعد ها با تلاش های حسن خان معین الملک  تکمیل شد. هدف از ساخت این تکیه عزاداری محرم بود. تکیه معاون الملک  سه بخش دارد حسینیه، زینبیه و عباسیه.معماری این تکیه بسیار زیباست و کاشیکاری های منحصر بفردی دارد.

 

غار پرآو

غار پرآو اورست غار های جهان است این غار بزرگترین غار عمودی جهان است و بین بیستون و طاقبستان قرار دارد. غار پرآو اولین اثر طبیعی ملی کرمانشاه محسوب می شود.

 

سراب نیلوفر

در 20 کیلومتری کرمانشاه دریاچه کوچکی به نام سراب نیلوفر قرار دارد. این دریاچه مملو از گل های نیلوفر است و دلیل نامگذاری آن نیز همین است. سراب نیلوفر 55 اثر طبیعی ملی است.

 

پارک کوهستان

پارک کوهستان زیبا ترین و مرتفع ترین پارک کرمانشاه است و به بام کرمانشاه نیز معروف است. پارک کوهستان منظره ی فوق العاده زیبایی دارد مخصوصا در شب

 

سوغاتی

کرمانشاه سوغاتی های بسیاری دارد از جمله نان خرمایی، نان برنجی، کاک، روغن کرمانشاهی

و صنایع دستی همچون، قالی، گلیم، جاجیم، نمد، گیوه. در سفر به کرمانشاه حتما از سوغاتی های آن به شهر و دیار خود ببرید.

 

بهترین زمان رفتن به کرمانشاه

همانطور که قبلا اشاره  شد کرمانشاه شهری چهار فصل است و شما در هر فصلی می توانید به کرمانشاه سفر کنید اما اگر میخواهید این شهر را در رویایی ترین شک ممکن ببینید بهار بهترین زمان است.

 

گیلار هر ساله تور کرمانشاه را برای علاقمندان به خوبی اجرا میکند و لحظات بیاد ماندنی را برای همسفراش رقم می زند شما هم می توانید به مجموعه گیلار بپیوندید و با گیلار همراه شوید.