تور کلوت های شهداد | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور کلوت های شهداد

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور کلوت های شهداد

 کلوت به کوههای شنی ای می گویند که بر اثر عامل فرسایشی غالب کویر ” باد ” ایجاد می گردد و فرم ها و شکلهای مسحور کننده ای را ایجاد میکنند که کمتر کسی میتواند پس از دیدن این مناظر , انگشت به دهان نماند و مسحور این زیبایی بی مانند نشود.کلوت که از ترکیب دو واژه” کل” به معنی “آبادی” و “لوت” که نام بیابانش هست آمده است..وقتی ناگهان در دل بیابان لوت چشمتان به سازه های خاکی عجیب و غریب بیفتد و این سازه های خاکی تا چشم کار میکنند دیده میشوند، انگار وارد یک شهر شده اید. شهری بدون هیچ سکنه ای که انگار تنها برای ارواح ساخته شده. شاید برای همین است که میگویند اینجا شهر جن و پری است.«کلوت شهداد» تا کرمان صد کیلومتر فاصله و تا شهر افسانه‌ای «کلوتها» 40 کیلومتر فاصله دارد. این منطقه در بین زمین شناسان به یکی از «قطب های گرمایی زمین» معروف است. همین خشکی کویر ممکن است گردشگران را از اروپای سبز به ایران بکشاند. شما می توانید در سفر به کلوت ها شهداد جاذبه های دیگری نیز ببینید. برای شناخت بیشتر جاذبه ها با گیلار همراه شوید.

مقبره شاه نعمت الله ولی

شاه نعمت الله یکی از عارفان قرن 9 بوده است و آرامگاهش در نزدیک کرمان قرار دارد. اطراف آرامگاه او باغ بزرگی ساختند که معماری و کاشیکاری بی نظیری دارد و بسیار زیباست.

باغ شازده ماهان

همانطور که می دانید 9 باغ در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. باغ شازده ماهان یکی از این باغ هاست که بسیار زیباست.

بنکاهای کویر لوت

شاید با شنیدن کلمه بنکا تعجب کنید و بگویی بنکا دیگر چیست. بنکا در واقع گلدان های کویری لوت هستند که در نزدیکی شهداد کرمان قرار گرفته اند.

بهترین زمان رفتن به کلوت های شهداد

با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه بهترین زمان رفتن به کلوت های شهداد فصل پاییز است.

 

گیلار همواره تور کلوت های شهداد را برای علاقمندان به خوبی اجرا می کند و لحظات ماندگاری را برای همسفرانش رقم میزند شما هم می توانید به مجموعه بزرگ گیلار بپیوندید و با ما همراه شوید.