تور ارسباران | پاییز 1402 | قیمت و اطلاعات سفر - گیلار

تور ارسباران

برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای گیلار به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

تورهای یک روزه

تورهای چند روزه

تور ارسباران

یکی از بی شمار جاهای دیدنی منطقه آذربایجان شرقی ارسباران است که همیشه مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و از محبوبیت خاصی در میان آنان برخوردار می باشد. موقعیت جغرافیایی این منطقه به طور دقیق از شمال به رود ارس، از جنوب به سراب، از غرب به تبریز و از شرق به مشکین شهر می رسد. اکنون با برخی از جاذبه های منطقه بیشتر آشنا می شویم با گیلار همراه شوید.

 

رود ارس 

ارس رودخانه ایی است که از ارتفاعات هزار برکه در جنوب ارزروم در کشور ترکیه سرچشمه میگیرد و در زبان ترکی به آن آراز میگویند طول این رودخانه 1072 کیلومتر است. رودخانه ارس در تمام فصول سال پر آب است و در برخی از ماه های سال مجوز صید ماهی به ماهیگیران داده می شود.

پارک ملی ارسباران

پارک ملی ارسباران از لحاظ پوشش گیاهی و گونه های جانوری منطقه ایی ویژه تلقی می شود چرا که 220 گونه پرنده، 5 گونه دوزیست، 38 گونه خزنده و 48 گونه پستاندار را در خود جای داده است. این جنگل ها از نظر ساختاری شباهت زیادی به جنگل های شمال کشور دارد و در زمره ی جنگل های هیرکانی است. جنگل های ارسباران 130 هزار هکتار وسعت دارد که بیش از 70 هزار هکتار آن به عنوان ذخیره گاه زیست کره در یونسکو به ثبت رسیده است. نام های دیگر این گنجینه سبز عبارتند از ارسبار، آراز، قره داغ و یا قراچه داغ است. درختان این ناحیه اغلب پهن برگ اند نمونه آنها کرب، زبان گنجشک، سماق، بلوط، افراه، گیلاس وحشی و... است.

قلعه بابک

در سه کیلومتری شهر کلیبر در بالای کوهی با ارتفاع 2300 متر قلعه بابک خرمدین و یا بابک قالاسی بنا شده است. بابک خرمدین رهبر گروهی بود که با مهاجمین عرب به رویارویی پرداخت. ساخت این دژ به دوران ساسانی باز میگردد و یکی از مشهورترین دژ های ایران است. رسیدن به این قلعه قدری سخت است و کمی صبر و حوصله می طلبد، اما قدری بعد از دیدن آن تمام خستگی از تن بیرون میرود. این قلعه سه طبقه است و وقتی به بالای آن رسیدید منظره ی زیبایی را خواهید دید که محال است تا پایان عمر آن را فراموش کنید.

روستای صخره ایی کندوان 

همانطور که از اسم آن پیداست کندوان روستایی است که از صخره ساخته شده است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن آن راهی این منطقه می شوند. پیشینه این روستا به دوران حمله مغولان باز میگردد. اهالی روستایی به نام حیله ور بعد از زنده ماندن از حمله مغول ها وارد این منطقه می شوند و شروع به پناهگاه ساختن میکنند و اینگونه روستای صخره ایی کندوان به وجود آمد.

 

آبشار آسیاب خرابه 

آبشار آسیاب خرابه در حاشیه ی رود ارس و در 5 کیلومتری روستای منجن آباد قرار دارد. ارتفاع آبشار اصلی آن چیزی حدود 15 متر است آبشار آسیاب خرابه همواره در میان گردشگران محبوب بوده است زیرا جاری شدن آب در مسیر دره منظره ی فوق العاده ایی را برای گردشگران مهیا میکند. سرچشمه این آبشار زیبا کوه کیامکی یکی از کوه های بلند ارسباران است.

کلیسا سنت استپانوس

در کنار این همه جاذبه شما به کلیسایی می رسید که یکی از مهم ترین کلیساهای ارامنه است و به شهرت جهانی نیز رسیده است. در اعیاد مهم و مراسمات ارامنه در این کلیسا گرد هم می آیند و رسومات را به جای می آورند.

عشایر منطقه قره داغ

ایران سرزمین پهناوری است که از اقوام مختلفی تشکیل شده است و ما به عنوان یک ایرانی باید آن ها را بشناسیم و به آنها احترام بگذاریم. اگر به منطقه ارسباران رفتید عشایر قره داغ را از یاد مبرید که مردمانی بسیار میهمان نواز و مهربان هستند. شما می توانید با آداب و فرهنگشان آشنا شوید و قدر کنارشان بنشینید و سادگی را در زندگی روزمره شانم ببینید. آن ها به دور از تجمل و چشم و هم چشمی زندگی می کنند. حتما از خوراکی های محلی شان بچشید که شاید نظیر آن را دیگر در جایی پیدا نکنید.

 

بهترین زمان رفتن به ارسباران

ایران کشوری چهار فصل است که هر فصلی زیبایی خودش را دارد. بهار با دلبری شکوفه هایش زیباست، تابستان با سرسبزیش که روح  را جلا میدهد، پاییز با دلبری های عاشقانه اش و زمستان با سفید پوش کردن درختان گویی آنان را به خواب فرو میبرد و عبایی سفید بر تن طبیعت میکند. بنابراین در همه ی فصول سال می شود به ارسباران رفت اما فصل بهار طرفداران بیشتری دارد.

 

گیلار مفتخر است هر ساله تور ارسباران را برای دوستداران طبیعت به خوبی اجرا میکند و لحظات شاد و مفرحی را برای همسفرانش رقم میزند شما هم میتوانید همراه ما باشید.