همه چیز درباره ی کفش طبیعتگردی

همه چیز درباره ی کفش طبیعتگردی

شما هم امتیاز بدهید!

یکی از مهم ترین کارها قبل از هر سفر انتخاب کفش مناسب است. کفش باید مناسب با فعالیت سفر باشد. شاید این ضرب المثل که هر چقدر پول بدی آش می خوری را شنیده باشید. یعنی هرچقدر بابت جنس و یا چیزی پول بیشتری پرداخت کنی جنس بهتری را دریافت میکنی. اما در مورد خرید کفش علاوه بر پول باید دانشش را نیز داشته باشی. برای مثال اگر سفر تنگه نوردی در پیش دارید باید کفش متناسب با تنگه تهیه کنید، اگر کوه نوردی در پیش دارید باید کفش کوهنوردی تهیه کنید. گیلار در این مطلب قصد دارد نکاتی را درباره ی خرید کفش مناسب با شما در میان بگذارد پس با ما همراه باشید.

مناسب ترین کفش برای طبیعتگردی، چه نوع کفشی است؟

در سفرهای طبیعتگردی پیاده روی بخش مهمی از سفر است زیرا مقاصد عمدتا مکان ها و منطقه های بکر است که نمی شود با اتوبوس و یا ماشین رفت و قسمتی از مسیر را پیاده باید طی کرد بنابراین اگر کفش نامناسب باشد خیلی زود خسته و کلافه می شویم و نمی توانیم از مسیر لذت ببریم. مهمترین مسئله در انتخاب کفش، نوع فعالیت سفر، آب و هوای مقصد و احساس راحتی است. فراموش نکنیم که پا قلب دوم ماست و در مراقبت از آن باید کوشا باشیم.

 

انواع کفش طبیعتگردی:

 

کفش هایکینگ و ترکینگ

کفش هایکینگ برای سفرهایی مناسب هستند که فعالیت عمده آن پیاده روی در مسیر های هموار طبیعت است. این کفش ها آج های عمیق و زیره های محکمتری نسبت به باقی کفش ها دارند.

کفش های ترکینگ نیز برای مسیرهای ناهموار طبیعت مناسب هستند. کفش های ترکینگ نسبت به کفش های هایکینگ سنگین تر هستند. نکته مهمی که لازم می دانم آن را به شما گوشزد کنم این است که کفش های ترکینگ و هایکینگ اصلا مناسب مسیر های برفی و یخ زده نیستند.

 

صندل طبیعتگردی

صندل های طبیعتگردی برای سفر های تابستانی مناسب هستند بند های پهن این صندل ها از پا محافظت میکند و ضد آب هستند. صندل های طبیعتگردی برای سفر های رودخانه ایی و ساحلی توصیه می شود.

 

کفش کوهپیمایی و کوهنوردی

شاید در نگاه اول بگویید کوهپیمایی همان کوهنوردی است اما در واقعیت اینگونه نیست. کوهپیمایی راه رفتن در شیب های نه چندان سنگین است. کفش کوهپیمایی زیره محکم تری نسبت به کفش ترکینگ دارد. نام دیگر کفش کوه پیمایی کفش کوه است. شکل ظاهری این کفش ها این گونه است که ساق دار است و در انتهای آن بند هایی وجود دارد که کفش را قفل میکند. این کفش ها ضد آب هستند و جنس رویی آن چرم و الیاف مقاوم است. کفش کوه پیمایی به دلیل استحکام و سبکی که دارد بهترین کفش طبیعتگردی است.

 

کفش کوهنوردی برای مسیر هایی با شیب بالا مناسب است. این کفش ها ضد آب هستند و زیره بسیار محکمی دارند و در عین حال انعطاف پذیری کمتر. اگر مسیری که در پیش دارید برفی و یخی است، کفش های به نسبت سنگین تری را استفاده کنید. 

 

 

کفش پیاده روی

اگر سفری که پیش رو دارید شهرگردی است به شدت کفش پیاده روی را توصیه میکنم. این کفش ها مناسب طبیعت نیستند اما برای پیاده روی در شهر مناسب هستند.

 

 

نکات مهم

در هنگام خرید کفش هرگز فریب شرکت سازنده و قیمت کفش را نخورید.

حتما کفش را بپوشید و کمی با آن در فروشگاه راه بروید.

در هنگام خرید کفش جوراب مناسب بپوشید.

مناسب ترین کفش، کفشی است که پای شما در آن احساس راحتی کند.

 

گیلار مجری مستقیم تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تورها شما می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره موبایل 09107444403 (مدیر تورهای طبیعتگردی) تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط:

 

فلاسک و قمقمه مناسب سفر چه ویژگی هایی دارند؟

دوربین عکاسی مناسب طبیعت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

چرا باید در سفر کارت شناسایی همراه داشته باشیم؟

چه نوع ظروفی برای مسافرت مناسب است؟

موارد استفاده ملحفه در سفر

وسایل مورد نیاز برای مسافرت

یک کوله پشتی مناسب طبیعتگردی چه ویژگی هایی دارد؟

 



1402/08/03 | کد مطلب: 196
برچسب‌ها: نکات آموزشی
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا


ادامه دارد...
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل