دوربین عکاسی مناسب طبیعت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

دوربین عکاسی مناسب طبیعت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شما هم امتیاز بدهید!

اگر به عکاسی منظره و طبیعت علاقه مندید و قصد خرید یک دوربین مناسب را دارید باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید. نکاتی مانند ویژگی یک دوربین عکاسی طبیعتگردی مناسب.

گیلار در این مطلب قصد دارد نکاتی را درباره ی این موضوع با شما به اشتراک بگذارد پس با ما همراه باشید.

 

با دوربین های عکاسی مناسب سفر بیشتر آشنا شویم

 

 

بعضی از طبیعتگران از قبل به عکاسی علاقمند بوده اند. اما بعضی رفته رفته با دیدن مناظر زیبا به عکاسی علاقمند شده اند. عکاسان طبیعت در طول سفر خود به دنبال سوژه های ناب عکاسی می گردند و همیشه دوربین را مانند عضوی از بدن خود به همراه دارند.

اما این سوال ایجاد می شود که دوربین عکاسی طبیعت مانند دیگر دوربین های عکاسیست؟ این دوربین ها باید چه ویژگی داشته باشند؟ و چندین سوال دیگر.

در پاسخ به این سوالات ابتدا باید بگویم که پارامتر های مختلفی برای انتخاب دوربین وجود دارد. پارامتر هایی مانند قیمت، وزن، مهارت، میزان سختی سفر و... .

 

 

وزن دوربین

 

اصولا دوربین های خیلی حرفه ایی وزن زیادی دارند و در طول سفر می توانند موجب آزار شما شوند. بنابراین اگر حرفه ایی عکاسی نمی کنید دوربین هایی با وزن زیاد را به شما توصیه نمیکنم.

 

قیمت

 

در طول سفر دوربین شما ممکن است ضربه بخورد، خراب شود و یا گم شود. بنابراین در موقع خرید یک دوربین گران قیمت این موارد را در نظر بگیرید. و نکته ی دیگر این که فقط قیمت دوربین را مدنظر قرار ندهید هزینه لوازم جانبی را نیز لحاظ کنید.

 

مهارت

 

اگر کلاس عکاسی نرفته اید و چیز زیادی از عکاسی نمی دانید لزومی برای خرید دوربین حرفه ایی نیست. شما می توانید از دوربین های گوشی نیز استفاده کنید و یا دوربین های کوچک دیجیتالی.

 

 

انواع دوربین های عکاسی برای سفر

دوربین ها را براساس قیمت، وزن و... می توان به انواع مختلفی تقسیم کرد اکنون به چند مورد از آن اشاره خواهیم کرد.

 

  1. دوربین های خانگی: شما می توانید از دوربین های خانگی استفاده کنید البته این دوربین ها برای عکاسی در نور کم مناسب نیستند ولی قدرت زوم اپتیکال مناسبی دارند. دوربین سونی و پاناسونیک جز دوربین های خانگی به شمار می آیند.
  2. دوربین بدون آینه، دوربین عکاسی برای سفر: این دوربین ها امکانات پیچیده ایی دارند و نسبت به دوربین های دیجیتالی کوچکترند.دوربین سونی و آلفا بدون آینه و مناسب سفر هستند.
  3. دوربین بریج: دوربین بریج پیچیدگی زیادی ندارد و تنظیمات آن به صورت دستی انجام میگیرد و بسیار برای سفر مناسب هستند تنها ایراد آن این است که قابلیت تغییر لنز ندارد.
  4. دوربین دیجیتال: دوربین دیجیتالی یکی از مناسب ترین دوربین ها برای سفر است. امکانات زیادی مانند قابلیت تعویض لنز، کیفیت بالا و تنظیمات دستی دارند. 

 

 

نکاتی در مورد دوربین های دیجیتالی

 

  • در این نوع دوربین ها هر اندازه کیفیت عکس ها بهتر باشد حافظه بیشتر را اشغال میکند. بنابراین می توانید از کارت حافظه استفاده کنید.
  • باطری دوربین های دیجیتالی به سرعت مصرف می شوند. در هنگام خرید این نکته را در نظر بگیرید.
  • مگا پیکسل واحدی برای اندازه گیری و ثبت تصاویر دوربین های دیجیتالی است بنابراین هر اندازه مگاپیکسل یک دوربین بیشتر باشد عکس ها با کیفیت تر است.
  • ظرفیت ذخیره سازی، حجم اطلاعاتی که یک دوربین می تواند در حافظه همراه خود و یا کارت حافظه ذخیره کند را مشخص میکند. تعداد تصاویری که می توان در فاصله یک دوربین دیجیتال ذخیره کرد، به دقت تصاویر گرفته شده بستگی دارد.

 

 

گیلار مجری مستقیم تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تورها شما می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره های  02128427440 و  09107444403 تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط:

 

چرا باید در سفر کارت شناسایی همراه داشته باشیم؟

چه نوع ظروفی برای مسافرت مناسب است؟

موارد استفاده ملحفه در سفر

وسایل مورد نیاز برای مسافرت

یک کوله پشتی مناسب طبیعتگردی چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های عینک آفتابی مناسب

فلاسک و قمقمه مناسب سفر چه ویژگی هایی دارند؟



1402/08/29 | کد مطلب: 208
برچسب‌ها: نکات آموزشی
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا


ادامه دارد...
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل