هر آنچه که باید در مورد پانچو بدانید

هر آنچه که باید در مورد پانچو بدانید

شما هم امتیاز بدهید!

پانچو در واقع مانند یک بارانی عمل میکند و محافظی در مقابل باران و خیس شدن است و بسیار کاربردی می باشد. همراه داشتن آن در فصل پاییز و بهار به شدت توصیه می شود گیلار در این مطلب قصد دارد شما را بیشتر با این پوشش کاربردی آشنا کند. پس با گیلار همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد پانچو بدانید

 

مزایای استفاده از پانچو

پانچو وزنی سبک دارد و حجم کمی را اشغال میکند. علاوه بر این قیمت بسیار مناسب و پایینی دارد. شما به راحتی میتوانید آن را تهیه کنید و در جیب کوله تان قرار دهید و در صورت نیاز بر روی لباس های دیگرتان بپوشید.

اهمیت پانچو

در بسیاری از کشور های جهان حتی برای تردد داخل شهر نیز از پانچو استفاده می کنند ولی در کشور ما پوشیدن پانچو در بین طبیعتگردان رایج است.

اگر طبیعتگرد باشید، میزان اهمیت و پوشیدن پانچو را به راحتی درک می کنید. تصور کنید در یک روز پاییزی پا به طبیعت گذاشته ایید و هوا بارانی می شود. اگر پانچو داشته باشید به راحتی به راه خود ادامه می دهید بی آنکه لباس تان خیس شود ولی اگر همراهتان نباشد لباس هایتان علاوه بر خیس شدن سنگین نیز می شود و راه رفتن را برایتان مشکل می سازد و سردی هوا را چندین برابر احساس میکنید. حتی امکان بیماریتان نیز افزایش پیدا می کند.

 

موارد استفاده از پانچو طبیعتگردی

هدف اصلی تولید پانچو صرفا یک لباس ضد بارانی و سبک است. اما شما می توانید از آن استفاده های دیگری نیز داشته باشید و این مسئله ذهن خلاقی را میطلبد.اکنون چند نمونه از موارد استفاده از پانچو را با یکدیگر مرور میکنیم.

 

تصور کنید در شرایط بارانی شما در طبیعت هستید و به راه خود ادامه می دهید که ناگهان خودتان و یا هم گروهیتان دچار مصدومیت می شوید. مصدومیتی که ادامه راه را برایتان غیر ممکن می کند. در این شرایط شما می توانید از از پانچویی که همراه دارید کمک بگیرید و تا رسیدن نیروهای امدادی از آن با استفاده از چند عدد میخ، طنابچه انفرادی و چوب پناهگاه کوچکی بسازید و در مقابل باران در امان بمانید.

شما می توانید از پانچو به عنوان کیسه خواب نیز استفاده کنید. یک پتو داخل آن قرار دهید و آن را به دور خود بپیچید. اینگونه کیسه خواب شما آمادست. البته توصیه میکنم اگر قصد شب مانی در طبیعت را دارید حتما کیسه خواب همراه داشته باشید. اگر به هر دلیلی در دسترستان نبود این روش کاربردی را فراموش نکنید.

 

ضد آب بودن پانچو این امکان را به شما می دهد که از آن برای جمع آوری آب نیز استفاده کنید. شما با استفاده از طنابچه انفرادی و یا بند کفش می توانید از پانچو برای جمع آوری آب باران استفاده کنید.

 

اگر قصد دارید چند شبی را در طبیعت سپری کنید و ترس فاسد شدن مواد غذاییتان را دارید. در این موارد شما میتوانید مواد غذایی را درون پانچو قرار دهید و زیر برف مدفون کنید.

 

نکات مهم در مورد پانچو

  • در هنگام خرید، پانچوی آزاد و راحتی را انتخاب کنید که هنگام پوشیدن دچار مشکل نشوید و هوا به اندازه کافی زیر آن جریان پیدا کند تا دچار تعریق نشوید.
  • در هنگام خرید پانچو بهتر است نوعی را انتخاب کنید که دست های شما آزاد باشد تا در مواقع دنیاز به راحتی به زیپ لباس ها و یا جیب های خود دسترسی داشته باید.
  • تا حد امکان از بارانی های یکبار مصرف استفاده نکنید زیرا به محیط زیست آسیب میزنند. از پانتچو های قابل شستشو استفاده کنید.
  • اگر کودکتان طبیعتگرد است، پانچو های مخصوص کودکان با رنگ های شاد تهیه کنید.
  • از پانچو هایی با رنگ های گرم و شاد مانند قرمز و یا نارنجی استفاده کنید تا در صورت گم شدن به راحتی از روی رنگ پانچو شناسایی شوید.

 

گیلار مجری مستقیم تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تورها شما می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره موبایل 09107444403 (مدیر تورهای طبیعتگردی) تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط:

 

فلاسک و قمقمه مناسب سفر چه ویژگی هایی دارند؟

دوربین عکاسی مناسب طبیعت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

چرا باید در سفر کارت شناسایی همراه داشته باشیم؟

چه نوع ظروفی برای مسافرت مناسب است؟

موارد استفاده ملحفه در سفر

وسایل مورد نیاز برای مسافرت

یک کوله پشتی مناسب طبیعتگردی چه ویژگی هایی دارد؟

 

 



1402/08/10 | کد مطلب: 198
برچسب‌ها: نکات آموزشی
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا



  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل