ویژگی های عینک آفتابی مناسب

ویژگی های عینک آفتابی مناسب

شما هم امتیاز بدهید!

همیشه توصیه شده است که برای محافظت چشم در برابر نور از عینک های آفتابی استفاده شود البته عینک آفتابی استاندارد. در بازار عینک های مختلفی با رنگ ها و طرح های متفاوتی وجود دارند که گاه قیمت های بسیار پایینی هم دارند و به راحتی در دسترس اند اما آیا این عینک ها استاندارد هستند؟ گیلار در این مطلب قصد دارد نکاتی را در مورد عینک آفتابی استاندارد با شما در میان بگذارد پس با ما همراه باشید.

انواع عینک آفتابی های موجود در بازار

 

1 - عینک آفتابی پلاریزه

 

این نوع عینک ها، عینک هایی هستند که لنز آن ها با یک فیلم شیمیایی پوشانده شده که میزان نور را کاهش می دهد تا به چشم آسیبی وارد نشود و در نهایت شما می توانید با استفاده از این عینک ها در همه ی ساعات روز دید خوبی داشته باشید.

 

 

2-عینک هایی که 90% اشعه مادون قرمز را بلوک میکنند

 

این عینک ها در جهت محافظت چشم در برابر اشعه مادون قرمز است. در حالی که طول موج های مادون قرمز نور قابل رویت نیست و آسیبی به چشم نمی رساند.

 

3-عینک های فتوکرومیک

 

این نوع عینک ها در نور درخشان تیره شده و در نور کم روشن می شود. سرعت تیره شدن آن در بیشتر موارد 30 ثانیه است. اما روشن شدن آن 5 و یا 6 دقیقه طول می کشد.

 

 

4- عینک کوه

 

عینک های کوه به صورت کمربندی هستند یعنی قاب بزرگی دارند و چشم را از تمامی زوایا حفاظت می کنند و مفیدند. اکثر عینک هایی که میبینیم و داخل شهر استفاده می شوند دارای فریمی هستند که کناره های آن باز است و البته آن چنان هم مهم نیست. اما برای کوهستان و برف که تابش نور خورشید شدید تر است بسیار مهم است که عینک کل زوایا را بپوشاند.

 

 

5-عینک های سایه روشن

 

رنگ این عدسی ها از بالا به پایین و یا از پایین به بالا  تا وسط تغییر میکند و در واقع سایه روشن می شود. این عینک ها امکان دید مناسب در قسمت پایین را فراهم میکند. توجه داشته باشید که این عینک ها در شرایط برفی و یا در ساحل دریا مناسب نیستند.

 

6- عینک های ضد ضربه

 

هیچ نوع عدسی در واقع شکستنی نیست ولی احتمال شکستن عدسی های پلاستیکی بعد از برخورد توپ و یا سنگ کمتر است.

 

 

 

گیلار مجری مستقیم تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تورها شما می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره های  02128427440 و  09107444403 تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط:

 

فلاسک و قمقمه مناسب سفر چه ویژگی هایی دارند؟

دوربین عکاسی مناسب طبیعت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

چرا باید در سفر کارت شناسایی همراه داشته باشیم؟

چه نوع ظروفی برای مسافرت مناسب است؟

موارد استفاده ملحفه در سفر

وسایل مورد نیاز برای مسافرت

یک کوله پشتی مناسب طبیعتگردی چه ویژگی هایی دارد؟

 


1402/09/05 | کد مطلب: 213
برچسب‌ها: نکات آموزشی
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا


ادامه دارد...
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل