غذاهای سنتی و خوشمزه اصفهان

غذاهای سنتی و خوشمزه اصفهان

شما هم امتیاز بدهید!

اصفهان شهری پر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی است. که زیبایی آن ها چشم ها را به خود خیره می کند. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی برای دیدن زیبایی های این شهر راهی اصفهان می شوند. اصفهان علاوه بر جاذبه های دیدنی فراوان غذاهای سنتی بی نظیری دارد که معروف ترین آن ها بریونی است و احتمالا اسم آن را زیاد شنیده اید. جز بریونی، اصفهان غذاهای سنتی دیگری نیز دارد که گیلار در این مطلب به آن ها می پردازد پس با ما همراه باشید.

انواع غذاهای سنتی اصفهان

 

بریونی

 

همانطور قبلا به آن اشاره شده بود. بریونی معروف ترین غذای سنتی اصفهان است. مواد اصلی تشکیل دهنده ی آن جگر سفید، گوشت گوسفند، آب گوشت، نعناع خشک و ادویه جات است که بسیار لذیذ و خوشمزه است. در سفر خود به اصفهان خوردن این غذا را فراموش نکنید که طعم آن هرگز از خاطرتان بیرون نخواهد رفت.

 

 

کوکو قندی

 

کوکو قندی یکی از غذاهای سنتی اصفهان است که امروزه کمتر پخته می شود و تعداد کمی از رستوران ها این غذا را سرو میکنند. مواد تشکیل دهنده ی این غذا سیب زمینی، تخم مرغ، شکر و گلاب است. همانطور که از اسم آن پیداست این غذا شیرین است. پس اگر طعم شیرین غذا را دوست دارید توصیه می کنم خوردن این کوکو را از دست ندهید.

 

 

قیمه ریزه

 

وقتی از غذا های سنتی اصفهان صحبت می کنیم قیمه ریز را نباید فراموش کنیم. مواد تشکیل دهنده قیمه ریزه، گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، پیاز، گوجه، رب و نعناع خشک است خوردن این غذا را در اصفهان از دست ندهید که بسیار لذیذ است.

 

 

کله جوش

 

یکی دیگر از غذا های سنتی اصفهان کله جوش است که بسیار ساده و در عین حال خوشمزه و مقوی است. مواد تشکیل دهنده ی این غذا گردو، آب، پیاز، نعناع خشک و گوشت چرخ کرده است. شما می توانید این غذا را حتی در منزلتان درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

 

حلیم بادمجان

 

قطعا همه ی ما حلیم بادمجان را حتی شده برای یک بار امتحان کرده ایم. ولی شاید اطلاعی نداشتیم که این غذا ریشه ی اصفهانی دارد. مواد تشکیل دهنده ی این غذا گوشت گردن و یا سردست، بادمجان سرخ شده، سیر، نعناع، کشک، پیاز زعفران و گردو است. البته اگر به آن عدس و یا لوبیا سفید اضافه کنید بسیار لذیذ تر می شود.

 

 

کباب مشتی و یا زردک

 

نام یکی دیگر از غذا های سنتی اصفهان کباب مشتی و یا زردک است. مواد اصلی تشکیل دهنده ی این غذا گوشت چرخ کرده، ترکیب ادویه و پیاز است. که آن ها را ورز می دهند و در روغن سرخ می کنند. از دیگر مواد تشکیل دهنده ی این غذا می توان از سرکه، شیره، هویج و ادویه های خوش طعم نام برد. اگر طعم ملس غذا را دوست دارید خوردن این غذا را از دست ندهید.

 

 

شله بریان با زیره

 

ماده اصلی این غذا زیره است. که بسیار به خوش طعم کردن این غذا کمک کرده است از دیگ مواد اصلی این غذا می توان از گوشت گوسفندی، برنج و پیاز نام برد.

 

 

آش سماق

 

یکی از خوشمزه ترین آش ها آش سماق است. که غذای اصفهانی محسوب می شود. طعم آن ترش است که طرفداران زیادی دارد. از مواد اصلی این غذا می توان به گوشت چرخ کرده، آرد برنج، برنج خورد شده، سبزی، پیاز و سماق اشاره کرد.

 

 

خورشت ماست

 

خورش ماست یا خورشت ماست غذای بومی اصفهان است. این غذا از ماست چکیده، گوشت گردن گوسفند، زعفران و شکر و زرده تخم مرغ (البته در دستور اصلی آن زرده تخم مرغ وجود ندارد) تهیه می‌شود و در آن کمی و خلال بادام یا گردو و گاه گلاب می‌ریزند. این خورش به صورت سرد با زرشک یا مغز پسته سرو می‌شود.

 

 

 

گیلار مجری مستقیم تورهای یک روزه و تورهای چند روزه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن تورها شما می توانید به وب سایت گیلار مراجعه کنید و یا با شماره های  02128427440 و  09107444403 تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط:

 

غذاهای خوشمزه شمال ایران

غذاهای خوشمزه جنوب ایران

غذاهای محلی کردستان

 



1402/09/06 | کد مطلب: 215
برچسب‌ها: خوردنی ها
تحریریه گیلار

عاشق سفر ، تولید محتوا


پایان پیام
  • به اشتراک بگذارید:

بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
  • متن
  • نام
  • ایمیل